گزارش العالم از راهبرد فرایند سرمایه انسانی در ارتش ایران

شنبه 18 آذر 1402 - 21:04

اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه ۱۸ آذر ماه)‌ با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و شمار دیگری از فرماندهان عالی رتبه و مسئولان ذیربط گشایش یافت.

العالم - ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، در آیین گشایش این نمایشگاه در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر سرلشکر باقری، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، دریادارحبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و شماری از معاونان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشتند.

هدف از این نمایشگاه که تحت عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» گشایش یافت، ارائه علم دانش به نیروهای ارتش برای افزایش تخصص و مهارت و تبدیل آنها به سرمایه انسانی در دوران صلح و ارتقای سطح نیروی بازدارنده کشور در صحنه های رویارویی است.

سردار سرلشکر محمد باقری در آیین افتتاح این نمایشگاه تصریح کرد: نیرو‌های مسلح کشورمان ماموریت فوق العاده سنگینی در تامین امنیت کشور دارند. کشور ما به دلیل ایستادگی در برابر استکبار با انواع تهدیدات نظامی، امنیتی، سخت، نیمه سخت، نرم و ترکیبی مواجه بوده و خواهد بود. نیرو‌های مسلح ما در هر دوره‌ای با مجموعه‌ای از این تهدیدات مواجه هستند. با تنوع ماموریت‌ها و تحولات زیادی که رخ می‌دهد، باقی ماندن در آموزش‌های قدیمی نخواهد توانست ما را به هدف برساند و چه بسا ما را از هدف خود دور کند پس به آموزش کیفی و به روز نیازمندیم. در این نمایشگاه ما شاهد فرآیند تحول آموزشی ارتش هستیم.

در این نمایشگاه نحوه تبدیل ظرفیت انسانی به سرمایه انسانی، اهمیت تعلیم و تربیت و میزان تأثیر تعلیم و نگاه انسان به آینده که از موضوعات مهم است، ارائه شده است. ارتش به دنبال تبدیل علم به دانش، دانش به تخصص و تخصص به مهارت است و این امر محقق نمی شود؛ مگر از طریق فرآیند آموزش آگاهانه و تسلط بر مباحث تربیتی.

امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد چرخه تبدیل ظرفیت انسانی به سرمایه انسانی در قالب عملیات و مراحل آموزشی و تمرینی هستیم. غفلت از عرصه آموزش در حوزه های اجتماعی یک کمبود بسیار بزرگ است و باید از آن دوری کنیم و آموزش و مهارت در ارتش ضروری است و ما همیشه در این زمینه تلاش می کنیم.

به باور ناظران، تردیدی وجود ندارد که ارتش ایران نگاهی آینده نگرانه برای آمادگی جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی دارد و با ارائه فناوری های روز و آموزش های لازم در دوره ها و مراحل مختلف آموزشی، نیروهای خود را آماده می کند. از آنجایی که سرعت توسعه و فناوری های نوین بسیار بالاست، حرکت باید به گونه ای صورت گیرد که متناسب با تغییرات فناوری های روز و تبدیل ظرفیت ها به سرمایه انسانی برای انجام وظایف و ماموریت های کشور باشد.

ارتش ایران با برگزاری این نمایشگاه به دنبال معرفی فرآیند شکل دهی به سرمایه انسانی و تربیت پرسنل خود برای آمادگی برای انجام ماموریت های مهم و بزرگ است.

پربیننده ترین خبرها