مسأله فلسطین در متن نمایشگاه بین المللی کتاب عربی در استانبول + فیلم

يکشنبه 19 آذر 1402 - 13:42

هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب عربی با شعار "عربی، نقطه اشتراک ماست" در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد؛ مسئولان این نمایشگاه گفتند بیش از ۲۵۰ ناشر از ۳۰ کشور در این نمایشگاه شرکت کرده اند. در این نمایشگاه، مسأله فلسطین در سایه حملات مکرر رژیم اشغالگر به غزه، حضور پررنگی دارد.

العالم - ترکیه

هشتمین نمایشگاه کتاب های عربی با شرکت ۲۵۰ ناشر از ۳۰ کشور کار خود را در استانبول ترکیه آغاز کرد. در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ هزار کتاب در موضوعاتی چون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ادبی و سایر زمینه ها به نمایش در آمده اند. شعار این نمایشگاه "عربی نقطه اشتراک ما" ست که حضور ناشران کشورهای عربی و اسلامی و دیگر کشور به این شعار رنگ و روی بیشتری داده است.

محمد آراچا، مدیر این نمایشگاه گفت: امسال این نمایشگاه با شعار عربی، نقطه اشتراک ماست برگزار می شود. روشن است که استانبول، شهر عربی نیست اما میزبان بزرگترین نمایشگاه بین المللی کتاب های عربی است که تا کنون در خارج از جغرافیای جهان عرب برگزار شده است. هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از آرمان فلسطین از منظر فرهنگی است. ما از ناشران خواسته ایم کتاب هایی با موضوع فلسطین یا کتاب فلسطین را در این نمایشگاه عرضه کنند.

در بخش های جانبی این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری متنوع با موضوع مسأله فلسطین و در راستای اعلام همبستگی با غزه برگزار می شوند و گروه های هنری و هنرمندان حاضر با نمایش آثار خود، حمایت خود را از غزه اعلام می کنند.

سمیر عطیه، مدیر خانه فرهنگی فلسطین گفت: "امروز فلسطین در متن این نمایشگاه جای دارد همانطور که سال های پیش در بیروت، کویت، قاهره بود. فلسطین در همه جا و در همه دلها حضور دارد و این، لطف خداست به غزه. "

نمایشگاه بین المللی کتاب عربی در استانبول فرصتی است برای علاقه مندان برای بررسی دنیای ادبیات و فرهنگ عربی همراه را معرفی مجموعه ای عظیم از آثار ادبی و کتاب هایی که معرف تنوع فرهنگی در جهان عرب هستند.

پربیننده ترین خبرها