گزارش العالم از تظاهرات مردم ترکیه مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر در استانبول

پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 15:13

صدها نفر از مردم ترکیه در روز جهانی همبستگی با فلسطین مقابل کنسولگری رژیم اسرائیل در استانبول تجمع کردند. تظاهرکنندگان با بر افراشتن بنرهایی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار قطع روابط ترکیه با تل آویو شدند.

العالم _ ترکیه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم،‌ تظاهرکنندگان در ترکیه مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر در استانبول تجمع کردند تا موضع خود را در حمایت از فلسطین و رد هر گونه عادی سازی روابط با این رژیم اعلام کنند و خواستار قطع روابط کشورشان با این رژیم شوند.

حسین عارف، فعال ترکیه ای در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: امروز روز همبستگی با مردم فلسطین است، بنابراین برای اعلام همبستگی به اینجا آمدیم و محل تظاهرات را مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر انتخاب کردیم تا پیام خود را مستقیم به اطلاع مقامات این رژیم برسانیم. ما جنایات اسرائیل را محکوم و از فلسطین و مقاومت فلسطین در همه اشکال آن حمایت می کنیم.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن بنرهایی در حمایت از آرمان فلسطین و محکومیت قتل عام مردم غزه در فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی ، با سردادن شعارهایی خواستار اتخاذ موضع قاطع مجامع بین المللی در قبال جنگ اسرائیل در غزه و جرم انگاری اشغالگری شدند.

یاسین اونای دیگر شهروند ترکیه به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما مسئله فلسطین را مسئله خود می دانیم و وظیفه ما دفاع از آن است و معتقدیم ترکیه باید فوری روابط خود را با رژیم اسرائیل در تمام سطوح اقتصادی و سیاسی متوقف کند.

حسین ماران شهروند ترکیه ای شرکت کننده در این تظاهرات به العالم گفت: ما از حق فلسطینی ها برای دفاع از خود حمایت می کنیم و معتقدیم دفاع از فلسطین وظیفه همه امت اسلامی است. ما رابطه با «اسرائیل» را خنجری از پشت به فلسطین می دانیم بنابراین هرگونه رابطه با رژیم اشغالگر باید فوری متوقف شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که روز همبستگی با مردم فلسطین روز یادآوری به جهانیان برای پایان دادن به طولانی ترین اشغال تاریخ و توقف ماشین کشتار اسرائیل است که هرگز متوقف نشده است.

روز ۲۹ نوامبر (دیروزچهارشبنه) از ۴۶ سال قبل توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین نامگذاری شده است.

پربیننده ترین خبرها