شمار شهدای غزه به 18 هزار نفر رسید

شمار شهدای غزه به 18 هزار نفر رسید
يکشنبه 19 آذر 1402 - 19:38

شمار شهدای غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون به 18 هزار نفر رسید.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی (15 مهر ماه / هفتم اکتبر ) تا این لحظه به حدود 18 هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از 49500 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه خاطرنشان کرد، در 24 ساعت گذشته 297 فلسطینی دیگر در حملات اشغالگران صهیونیست به این باریکه شهید و بیش از 550 نفر هم زخمی شدند.
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها