رایزنی تلفنی امیر عبداللهیان و لاوروف درباره غزه و مناسبات د‌وجانبه

رایزنی تلفنی امیر عبداللهیان و لاوروف درباره غزه و مناسبات د‌وجانبه
سه شنبه 21 آذر 1402 - 07:52

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا را دادن مجوز برای تداوم نسل کشی ساکنان غزه خواند.

العالم - ایران

حسین امیر عبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه شب گذشته (دوشنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند.

امیر عبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره برخی موضوعات مربوط به روابط دو جانبه و منطقه‌ ای از جمله آخرین تحولات جنگ غزه و کرانه باختری گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به دیدار اخیر رئیسان جمهوری ایران و‌ روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستورکار همکاری‌های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و تماس‌ها بین مقام‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین، ضمن ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع توقف حملات نظامی و‌ جنایات رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه، از سوی آمریکا، این اقدام را به منزله دادن مجوز برای تداوم نسل کشی ساکنان غزه ارزیابی کرد و ضرورت اقدام برای توقف فوری جنایات جنگی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به باریکه غزه را یادآور شد.

وزیر امور خارحه روسیه هم دیدار و گفت‌وگوهای اخیر رئیسی و پوتین را بسیار مهم ارزیابی کرد.

لاوروف با ابراز رضایت از روند همکاری‌های دوجانبه، در زمینه تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر لزوم ادامه تلاش‌های بین‌المللی به منظور دستیابی به آتش بس، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها