تصمیم کابینه نتانیاهو برای ادامه تحریم تماس ها درباره تبادل زندانیان

تصمیم کابینه نتانیاهو برای ادامه تحریم تماس ها درباره تبادل زندانیان
سه شنبه 21 آذر 1402 - 09:48

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارش داد : اسرائیل تصمیم دارد به تحریم تماس های غیرمستقیم با جنبش حماس که هدف آن دستیابی به توافق ها دیگری در زمینه تبادل اسراست، ادامه دهد.

العالم- فلسطین اشغالی

این شبکه افزود: شورای وزیران امور جنگ شب گذشته تصمیم گرفت پیشنهاد بنی گانتز وزیر جنگ سابق و ژنرال نیتسان آلون مسئول پرونده اسرا، ،برای شنیدن پیشنهادهای میانجیگران درباره تبادل زندانیان را رد کند.

به گزارش این شبکه ، شورای جنگ در نهایت موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ را تایید و ادامه عملیات زمینی را خواستار شد و از تلاش برای دستیابی به توافق های بیشتر برای مبادله اسرا خودداری کرد.

بر خلاف اعلام مسئولان رژیم اشغالگر، ارتش این رژیم اعتراف کرد ادامه عملیات زمینی در اعماق باریکه غزه، توانایی اسرائیل برای بازگرداندن اسرای جنبش حماس را بهبود نمی بخشد.

پایگاه روزنامه هاآرتص به نقل از برخی منابع فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر نوشت : ادامه عملیات زمینی در فراهم کردن شرایط برای بهبود مسیر بازگرداندن اسرا، موفق آمیز نیست.

برخی نویسندگان اسرائیلی از تصمیم کابینه نتانیاهو انتقاد کرده و گفتند که این تصمیم باعث می شود که بازداشت شدگان اسرائیلی در اختیار حماس بمانند.

باروخ شارون، یک نویسنده اسرائیلی ، کابینه نتانیاهو را «شکست خورده» توصیف کرد که هم شهرک نشینان باریکه غزه و هم ربوده شدگان را رها کرده است.

شارون در صفحه ی خود در پایگاه شبکه اجتماعی ایکس ضمن حمله به اعضای کابینه نتانیاهو گفت: «این تفاله‌های فاسد را به‌جای ربوده‌شدگان باید به باریکه غزه فرستاد.

علاوه بر این، برخی کارشناسان تل آویو از روند جنگ در غزه انتقاد کردند. ران ادلست، کارشناس نظامی، در پستی در پایگاه «ایکس»، صحبت های رسمی اسرائیل درباره پیروزی در جنگ علیه جنبش حماس را محکوم و خاطرنشان کرد آنچه تل آویو با آن روبروست، شکست است.

شموئل مایر، یکی از افسران اطلاعاتی پیشین اسرائیل، اظهار داشت : روند جنگ نشان می‌دهد که اسرائیل درست مانند برخی کشورهایی که درگیر جنگ با سازمان‌های مبتنی بر تاکتیک‌های چریکی بودند، واقعاً در "باتلاق" غزه گرفتار شده است.

مایر در ایکس ،مداخله اسرائیل در باریکه غزه را مشابه دخالت آمریکا در ویتنام و دخالت فرانسه در الجزایر دانست و خاطرنشان کرد: اشاره فرماندهان اسرائیلی به شمار کشته‌شدگان فلسطینی‌ها، نشانه ی دستیابی بر پیروزی، تاکیدی بر غرق شدن اسرائیل است.

رومن بارفمن، نماینده سابق کنست (پارلمان)‌ اسرائیل، بار دیگر به کابینه و ارتش رژیم اشغالگر به جنگ علیه باریکه غزه حمله کرد و در پستی در شبکه اجتماعی ایکس «X» نوشت: «جنگ کنونی غزه به زودی به یک جنگ شکست خورده تبدیل می‌شود... تعداد تلفات ( سربازان) تا حدی افزایش می‌یابد که جامعه اسرائیل تاب تحمل آن را نخواهد داشت.

یاریو اونهایمر یک نویسنده اسرائیلی دیگر نیز نوشت : "چگونه می توانیم ساکت باشیم در حالی که دولت از هر اقدامی برای آزادی افراد ربوده شده خودداری می کند؟ صدها خانواده به خاطر اضطراب و ناامیدی درمانده و سرگردان شده اند.

آونهایمر در «ایکس» با تمسخر کابینه نتانیاهو گفت: «دولت بن گویر و بی‌بی عاشق جنگ هستند زیرا آزادی گروگان‌ها متعلق به افراد ضعیف است ".

پربیننده ترین خبرها