حزب‌الله به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان پاسخ داد

سه شنبه 21 آذر 1402 - 22:54

در پاسخ به تجاوزهای رژیم اسرائیل به روستاها و شهرک‌های واقع در جنوب لبنان، حزب‌الله از حمله به برخی مواضع ارتش اشغالگر خبر داد.

العالم- لبنان

حزب‌الله اعلام کرد که مراکز استقرار سربازان اشغالگر در اطراف پایگاه "حدب یارون" و نیز مراکز استقرار توپخانه‌های آن را در "خربه ماعر" و پایگاه "العلام" و پادگان "زرعیت" در روستای اشغالی "طربیخا" را هدف حملات قرار داده و طی آن، تلفاتی به دشمن وارد کرده است. همزمان، رسانه‌های عبری‌زبان از حملات موشکی از لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال( فلسطین اشغالی) خبر دادند.

در مقابل، ارتش رژیم اشغالگر محله "یارون" در جنوب لبنان و اطراف منطقه مرزی "حولا" را هدف قرار داد.

"علی فیاض" نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان به شبکه العالم گفت: حجم تعدی به ساکنان داخل روستاها بازتاب میزان درد و شکستی است که به دشمن اشغالگر در مواجهه نظامی با مقاومت تحمیل شده است. همچنین مقاومت برتری خود را در میدان نبرد نشان داده و ثابت کرده است که در رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی دست برتر را دارد.

"سید هاشم صفی الدین" رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز تأکید کرد که آمریکا و اسرائیل مسئول گسترش جنگ در منطقه هستند. او تأکید کرد که تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز مایه رعب و ترس مقاومت نمی‌شود بلکه عزم آن را برای رویارویی بیشتر می‌کند.

با گذشت دو ماه از مقابله حزب‌الله با تجاوزات رژیم اشغالگر به مرزهای مجاور فلسطین اشغالی، در سایه اصرار ارتش این رژیم به حملات علیه خانه‌های غیرنظامیان در روستاهای مرزی لبنان، نبرد وارد مرحله بسیار خطرناکی شده است.

در حالی‌که دیپلمات‌های غربی که وارد بیروت می‌شوند حامل پیام‌های تهدیدآمیزی از جانب آمریکا و اسرائیل هستند مبنی بر اینکه در چارچوب اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱، مقاومت از منطقه جنوب رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند ولی مقاومت بر موضع خود اصرار دارد و ضمن مخالفت با ارائه هرگونه تضمین امنیتی به دشمن صهیونیست، تأکید می‌کند توقف تجاوز به نوار غزه مقدمه‌ای برای آتش‌بس احتمالی است.

پربیننده ترین خبرها