الحوثی: کشتی‌ها در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند

الحوثی: کشتی‌ها در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 09:04

عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: توصیه می‌کنیم، [کشتی‌ها] برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، بامداد چهارشنبه خاطرنشان کرد: همچنین توصیه ما این است که هویت [کشتی‌ها] جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

این مقام یمنی تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن به روشنی اهداف خود را برای پیروزی غزه اعلام کرده که از آن جمله توقف حمله تروریستی آمریکا و اسرائیل به این باریکه است.

در همین خصوص، «پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حالی سه‌شنبه شب، اقدامات نیروهای یمنی را بی‌ثبات کننده و خطرناک و همچنین نقض آشکار قوانین بین‌المللی عنوان کرد که دولت آمریکا به رغم ارتکاب جنایات جنگی رژیم صهیونیستی درغزه و نقض آشکار قوانین المللی از جمله هدف قرار دادن مناطق مسکونی و بیمارستان ها همواره آشکارا به حمایت های سیاسی، مالی و نظامی از این رژیم مبادرت می کند.

وی در عین حال بدون اشاره به جنایات بی امان رژیم صهیونیستی افزود: این یک مشکل بین‌المللی (جلوگیری نیروهای یمنی از تردد کشتی ها به مقصد رژیم صهیونیستی)‌ و مستلزم یک راه حل بین‌المللی است.

پربیننده ترین خبرها