گزارش العالم؛

شجاعت بی‌نظیر مبارزان مقاومت در الشجاعیه / تل‌آویو در لبه پرتگاه قرار گرفت

چهارشنبه 22 آذر 1402 - 23:27

فرمانده سابق گردان 13 اسرائیلی در تیپ گولانی گفت: «این همان شجاعتی است که 9 سال پیش به ما خسارت وارد کرد و به قیمت دستگیری «شائول هارون» تمام شد. دوباره دارد به ما ضربه می زند و این بار هزینه آن بیشتر است.»

العالم - فلسطین اشغالی

با کشته شدن 8 سرباز تیپ گولانی به اضافه دو افسر ارشد در محله الشجاعیه با کمین مقاومت فلسطین، روزنامه هاآرتص به این نتیجه رسید که برتری فناوری و اطلاعاتی ارتش اشغالگر در حال کاهش است. این روزنامه افزود که ارتش در الشجاعیه کارایی کمتری داشته و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که از حماس قوی‌تر باشد بلکه حتی در مذاکرات هم ضعیف است.

فرمانده سابق گردان 13 اسرائیلی در تیپ گولانی گفت که مشابه این صحنه‌ها 9 سال پیش هم در محله شجاعیه رخ داد. در آن روز ارتش اسرائیل تعدادی از سربازان خود را از دست داد و یکی از آنها اسیر شد. وی توضیح داد که ارتش اسرائیل فکر کرد یک سرباز به دست مقاومت فلسطین افتاده است، بنابراین تعدادی سرباز به آنجا رفتند و در کمینی افتادند که از قبل آماده شده بود.

وضعیت کنونی، ران ادلیس برجسته ترین تحلیلگر اسرائیلی را بر آن داشت که بگوید این رژیم رو به زوال است. بهایی که تل آویو بابت جنگ می پردازد به سرعت در حال افزایش است. در این رژیم هر روز قیمت‌ها افزایش می یابد، اما بنیامین نتانیاهو تنها به فکر آینده سیاسی خود است.

پربیننده ترین خبرها