ویدیویی از هتک حرمت مساجد در جنین از سوی صهیونست ها+ویدیو

پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 11:00

نظامیان رژیم صهیونیستی در اقدامی تحقیر آمیز، با پخش وردهای تلمودی از بلندگوی مساجد شهر جنین در کرانه باختری فلسطین به هتک حرمت امکان عبادی مسلمانان این منطقه مبادرت کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی در هتک حرمتی آشکار اقدام به انتشار ویدیوهایی کردند که در آنها وردهای تلمودی از بلندگوهای مساجد شهر جنین در کرانه باختری فلسطین پخش می شود.

محمّدتقی تقی‌پور پژوهشگر تاریخ صهیونیسم و مدیر مؤسسه فرهنگی حامیان آزادی قدس که سال‌هاست درباره اسرائیل و تاریخ جعلی آن فعالیت می‌کند، در باره یهودیت «تلمودیک» یا تلمودی و آموزش‌های «تلمودیک» می گوید: اصطلاحی رایج در میان برخی پژوهشگران و تاریخ نگاران در جهان غرب و نیز محافل یهودی است. تلمود از بسیاری جهات، مهمترین کتاب در فرهنگ یهودی و ستون فقرات خلاقیت و حیات ملی آن است. هیچ کتابی نمی‌توان یافت که به اندازة تلمود، بر نظریه وعمل زندگی یهودی، شکل‌دهی به محتوا و مضامین معنوی آن و ایفای نقش راهنمای رفتار، تأثیر داشته باشد.

طبق متون و منابع یهودی، «تلمود و ادبیات تلمودی کینه و نفرتی [عجیب و عمیق] نسبت به تمامی بیگانگان [یعنی غیر یهود] به طور کلی ابراز می‌دارد. برای مثال؛ به اعتراف اسرائیل شاهاک نویسنده یهودی؛ تلمود علاوه بر یک رشته اتهامات غیر اخلاقی رکیک علیه عیسی مسیح(ع)، به یهودیان فرمان می‌دهد هر نسخه ازعهد جدید (به خصوص اناجیل اربعه) را که به دست آنان می‌افتد بسوزانند و در صورت امکان به صورت علنی به این کار مبادرت ورزند. این‌حکم مربوط به دوران گذشته نیست بلکه امروز و در روزگار ما نیز لغو نشده و اجرا می‌شود. آن چنان که روز ۲۳ مارس ۱۹۸۰ م، صدها نسخه از عهد جدید علناً طی مراسمی در اورشلیم (بیت المقدس) و تحت نظارت عالیه (تشکیلات دینی) «یادلعاخیم» سوزانده شد. این سازمان مذهبی از کمک مالی وزارت مذاهب اسرائیل بهره مند می‌شود.
اسرائیل شاهاک، فرقه یهودی حاسیدیم را یک نمونه و نماد از یهودیت «تلمودیک» می‌داند که آموزش‌ها و تبلیغات آن بر محور تعالیم تلمود، یعنی تقسیم‌بندی مخلوقات انسانی است. مطابق تقسیم‌بندی‌های این فرقه، ابنای بشر به دو دسته یهودی و غیر یهودی قابل تفکیک هستند و بر این اساس آن دسته‌ای که یهودی نباشند انسان نیستند.

پربیننده ترین خبرها