رقص و غنای شهرک نشینان صهیونیست در حرم ابراهیمی

رقص و غنای شهرک نشینان صهیونیست در حرم ابراهیمی
سه شنبه 11 مهر 1402 - 14:52

صدها شهرک نشین صهیونیست شب گذشته با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی، با هتک حرمت حرم ابراهیمی، وارد حرم شده و در محوطه آن مجلس موسیقی برپا کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا) ، صدها شهرک نشین به بهانه برگزاری مراسم جشن عیدهای یهودی، وارد حرم ابراهیمی شده و مجلس رقص و موسیقی برگزار کردند. همزمان، نظامیان این رژیم با اجرای تدابیر نظامی گسترده در اطراف حرم و شهرک قدیمی، تلاش کردند امنیت این مراسم را تأمین کنند.

بر اساس این گزارش ، شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به حرم ابراهیمی یورش برده و با در دست داشتن ابزار آلات موسیقی و بلندگو و برپایی مجلس رقص و غنا، حرمت این مکان مقدس را شکستند.

نضال الجعبری، مدیر اداره اوقاف الخلیل به خبرگزاری وفا گفت که این اقدامات نوعی همکاری بین شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست درچارچوب تلاش این رژیم برای تحمیل حاکمیت خود بر حرم ابراهیمی و اطراف آن صورت می گیرد و نظامیان این رژیم به شهرک نشینان اجازه می دهند با خود ابزار موسیقی و غنا به داخل حرم ببرند، درحالی که فلسطینی ها اجازه ندارند ابزارهای لازم برای حفاظت و ترمیم حرم را به داخل ببرند حتی خبرنگاران هم اجازه ندارند جز با هماهنگی با رژیم اشغالگر ، با خود دوربین به داخل ببرند.

الجعبری این اقدام رژیم اشغالگر را هتک حرمت صریح و آشکار مساجد مسلمانان دانسته و خواستار مهار آن از طریق حضور در داخل حرم شد.

وی همچنین خواستار تهیه عکس و فیلم از وقایع جاری در داخل و اطراف حرم و جنایت های شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست در داخل حرم ابراهیمی شد و گفت که این تصاویر و ویدئوها باید در اختیار سفرا، کنسولگری ها و همه جمعیت های حقوقی و انسانی در سراسر جهان قرار گیرد.

الجعبری تصریح کرد که رژیم اشغالگر می کوشد با ادامه فرآیند یهودی سازی و پخش عکس ها و فیلم هایی از مجالس رقص و غنای شهرک نشینان، شهروندان فلسطینی را وادار به مهاجرت از مناطق مورد نظر در الخلیل کند و این نقشه طبق برنامه های سازمان یافته رژیم صهیونیستی اجرا می شود.

پربیننده ترین خبرها