گزارش العالم؛

افزایش عملیات نظامی علیه کشتی‌های اسرائیلی در باب المندب و دریای سرخ

پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 22:53

مرکز تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که نیروی دریایی یمن به یک کشتی هشدار داده که مسیر خود را به سمت ساحل یمن تغییر دهد و این کشتی نیز مجبور به تغییر مسیر شد.

العالم- یمن

در همین حال، منابع ناوبری جهانی تأکید کردند که نیروی دریایی یمن روز پنجشنبه به برخی از کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کردند هشدار داده و برخی از آنها را مجبور کرده مسیرشان را تغییر داده و به مبدا بازگردند.

دریای سرخ و تنگه باب المندب شاهد تحولات فزاینده و شتابنده‌ای است به نحوی که نیروهای یمنی عملیات نظامی‌شان را علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصدشان بنادر اسرائیلی بوده، تشدید کرده‌اند.

منابع ناوبری جهانی اعلام کردند که نیروی دریایی یمن، روز پنجشنبه به تعدادی کشتی که از دریای سرخ عبور می‌کردند، هشدار داده و برخی از آنها را مجبور به تغییر مسیر و بازگشت به مسیر مبدا کرده‌اند.

در حالی‌که مرکز تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده که نیروی دریایی یمن به یک کشتی هشدار داده که مسیرش را به سمت ساحل یمن تغییر دهد و کشتی مذکور نیز مجبور به تغییر مسیر شده است. طبق اعلام منابع ناوبری، کشتی مذکور در مسیر حرکت به سمت سواحل قرار گرفت.

یک منبع کشتیرانی یمنی به رسانه‌ها گفت که نیروهای یمنی یک کشتی کانتینری را که به سمت ینادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کرد مجبور به تغییر مسیر کردند و کشتی توقیف‌شده در حال حرکت به سمت بنادر یمن است.

در بحبوحه این تتنش‌ها و درگیری‌ها، یک مسئول وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) اعلام کرد که یک موشک از منطقه تحت کنترل جنبش انصارالله در یمن به تانکر موسوم به استریندا هنگام عبور از تنگه باب المندب شلیک شد. نیروی دریایی یمن، به این بیانیه دولت آمریکا درباره حملات موشکی و پهپادی به کشتی‌ها در این تنگه واکنشی نشان نداد.

طی چند روز گذشته، دریای سرخ شاهد حوادث زیادی بود؛ از جمله اینکه نیروی دریایی یمن یک کشتی اسرائیلی را توقبف کرد و به ده‌ها کشتی هشدار تغییر مسیر داد و مانع از عبور آنها به سمت بنادر اسرائیلی شد. نیروهای یمنی اعلام کردند که فقط کشتی‌هایی در تیررس حملات آنها قرار دارد که با رژیم اشغالگر مرتبط هستند و به هشدارهای آنها توجهی نمی‌کنند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد که در پی عملیات در دریای سرخ و دریای عربی، یمن طی روزها و ساعت‌های گذشته تماس‌ها و پیام‌هایی از برخی کشورهای ذی‌نفوذ دریافت کرده است. او بر حمایت یمن از توقف درگیری‌ها در غزه و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به ملت فلسطین تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها