حماس: حملات یمن به کشتی‌های صهیونیستی پیام مهمی به غربی‌ها است

حماس: حملات یمن به کشتی‌های صهیونیستی پیام مهمی به غربی‌ها است
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 15:19

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اظهاراتی گفت که به حملات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی افتخار می‌کنیم و این اقدام حمایتی بزرگ از ملت فلسطین در غزه و پیامی مهم به ائتلاف غربی است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری سما، «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که به اقدامات ارتش یمن در حمله به کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: این اقدام، حمایتی بزرگ از ملت فلسطین در غزه و پیامی مهم به ائتلاف غربی است.

ابومرزوق تاکید کرد: پیام اقدام نیروهای مسلح یمن این است که یا نسل‌کشی‌های فلسطین را متوقف کنید یا اینکه منتظر گسترش دایره جنگ به خارج از نوار غزه باشید.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا،‌ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها