آغاز رای گیری انتخابات شوراهای استانی درعراق

آغاز رای گیری انتخابات شوراهای استانی درعراق
شنبه 25 آذر 1402 - 17:03

رأی‌ گیری از نیروهای امنیتی و نظامی در انتخابات شوراهای استانی عراق از صبح امروز (شنبه) آغاز شد و بیش از یک میلیون نیروی امنیتی و نظامی عراقی و نیز 48 هزار نفر از آوارگان ساکن اردوگاه ها و زندانی ها در پای صندوق‌های رأی حاضر می شوند تا آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ این رای گیری که حضور نیروهای امنیتی علاوه بر رای دادن برای تامین امنیت آن نیز هست ، به منظور انتخاب اعضای شوراهای جدید برای استان هاست که حدود ده سال از تعطیلی آن ها می گذرد.
محمد الشیاع السودانی، نخست وزیر عراق، قبلا تاکید کرده بود که دولت فعلی به تعهد خود برای برگزاری انتخابات شوراهای استانی عمل خواهد کرد.
السودانی طی سخنانی خطاب به مردم به مناسبت برگزاری انتخابات با بیان اینکه شوراهای استانی اصلی اساسی در نظام دموکراتیک به شمار می رود ، گفت: دولت امیدوار است که مردم حضوری گسترده و قوی در انتخابات شوراهای استانی داشته باشند.
گروه موسوم به جریان الفراتین که رهبری آنرا محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، برعهده دارد، بر موضع یکسان خود نسبت به همه گروه های سیاسی تاکید کرد.
السودانی در سخنرانی روز جمعه خود تاکید کرد که "هیچکس حق ندارد عراقی ها را از حق خود در شرکت در رای گیری و انتخابات منع کند".
وی افزود که دولت مسئولیت حمایت از انتخابات را عهده دار خواهد شد و دراین زمینه هیچ گونه سهل انگاری نخواهد کرد.
رای گیری از نیروهای امنیتی و زندانیان و ساکنان اردوگاه ها ساعت هفت صبح امروز آغاز شد و روز دوشنبه هم انتخابات سراسری شوراهای استانی بعد از گذشت ده سال از آخرین انتخابات شوراهای استانی برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها