انتخابات عراق

نظرسنجی : فقط ۲۱ درصد در انتخابات شرکت می کنند

نظرسنجی : فقط ۲۱ درصد در انتخابات شرکت می کنند
سه شنبه 14 آذر 1402 - 14:14

دانشکده رسانه دانشگاه بغداد با انجام نظرسنجی در میان مردم عراق درباره انتخابات شوراهای استانی آینده به این نتیجه رسید که فقط ۲۱ درصد از جامعه آماری در این انتخابات شرکت می کنند.

العالم - عراق

نتایج این نظرسنجی که در سومریه نیوز منتشر شده است نشان می دهد که ۳۵.۹ درصد از جامعه آماری این نظرسنجی اعلام کرده اند که در این انتخابات شرکت نخواهند کرد و ۴۳ درصد از پرسش شوندگان گفته اند هنوز در این باره تصمیم گیری نکرده اند.

اکثر کسانی که گفته اند در این انتخابات شرکت نمی کنند علت امتناع خود را، مداخله و دستکاری طرف های خارجی در نتایج انتخابات ذکر کرده اند.

گروه دیگری از همین دسته گفته اند که این انتخابات تأثیری در حل مشکلات عراق ندارد و بالاخره گروه سوم علت عدم مشارکت خود را مشخص بودن نتایج انتخابات از قبل ذکر کرده اند.

جامعه آماری این نظرسنجی متشکل از هزار نفر با سن ۱۸ سال به بالا و از اقشار مختلف چون کارمندان، کسبه، و زنان خانه دار بوده اند. گفتنی است این اولین نظرسنجی درباره انتخابات ۲۰۲۳ است.

قرار است این انتخابات به عنوان اولین انتخابات داخلی عراق از آوریل ۲۰۱۳، در ۱۸ دسامبر برگزار شود. از جمله وظایف شوراهای استانی، انتخاب استاندار و مسئولان اجرایی استان ها است. این شوراها همچنین از اختیارات عزل و نصب و تصویب طرح ها بر مبنای بودجه تخصیص یافته برای هر استان از سوی دولت مرکزی برخوردارند.

پربیننده ترین خبرها