در هفتاد و یکمین روز از جنگ غزه؛

تعداد شهدای فلسطینی از 19 هزار نفر عبور کرد

تعداد شهدای فلسطینی از 19 هزار نفر عبور کرد
شنبه 25 آذر 1402 - 19:58

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطین در غزه و کرانه باختری به بیش از 19 هزار نفر رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد که از آغاز تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کرانه باختری، تعداد شهدای فلسطینی به بیش از 19088 نفر و مجروحان به حدود 54450 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در گزارش روزانه خود اعلام کرد که حدود 18 هزار و 800 شهروند در نوار غزه جان باختند که 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند و بیش از 51 هزار شهروند فلسطینی مجروح و تعداد زیادی نیز مفقود شده اند.

بنابر این گزارش،‌ در میان شهدا بیش از 300 کارمند بخش بهداشت، 86 خبرنگار، حدود 35 خدمه امداد و دفاع مدنی و 135 کارمند آنروا (سازمان ملل) بودند.

طی امروز (شنبه)‌ همزمان با ورود حملات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه به هفتاد و یکمین روز خود، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود به بخش های مختلف نوار غزه ادامه داد و شماری شهید و مجروح بر جای گذاشت.

مردم غزه همچنان از کمبود تجهیزات پزشکی و کمک‌های غذایی در رنج هستند. ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام، تاکید کرد که مجاهدین قسام در پنج روز گذشته توانسته اند بیش از 100 خودروی نظامی «اسرائیل» را هدف قرار دهند.

ابوعبیده اعلام کرد: «مجاهدان دلاور مقاومت در نبردهای خود قهرمانانه می جنگند و در صفحات تاریخ جاودانه خواهند شد.» وی با اشاره به جنگ نابرابر گفت: «آنها با نظامیانی سر تا پا مسلح به تجهیزات و مهمات مرگبار و برخوردار از پشتیبانی جنگنده‌ها، می جنگند.»

پربیننده ترین خبرها