مقاله تکان‌دهنده یک تحلیلگر صهیونیست درباره سنوار که افکار عمومی اسرائیل را شوکه کرد!

مقاله تکان‌دهنده یک تحلیلگر صهیونیست درباره سنوار که افکار عمومی اسرائیل را شوکه کرد!
يکشنبه 26 آذر 1402 - 13:15

مقاله‌ای از جکی خوجی، تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه معاریو، پس از اذعان به پیروزی‌های یحیی سنوار، رهبر فلسطین و تمجید از نقش وی در رهبری فلسطین، جنجال بزرگی برانگیخت.

العالم - فلسطین اشغالی

جکی خوجی، تحلیلگر اسرائیلی در مقاله خود نوشته است: «پیروزی‌های یحیی سنوار را حتی از دستاوردهای انور سادات، آزادی‌بخش سرزمین سینا، پیشی گرفت.»

این تحلیلگر به این نکته اشاره کرد سنوار علیرغم اینکه جانش در خطر است، احساس پیروزی را تجربه می‌کند و در دهه گذشته موفق شد آرمان فلسطین را از ورطه‌ای که در آن فرو رفته بود نجات دهد.

خوجی تاکید کرد که «طوفان الاقصی» که اخیرا شاهد آن بودیم، تحولی تاریخی در مسئله فلسطین بود، زیرا چندین کشور شروع به گفتگو در مورد حل مسئله فلسطین و بازگشت به مذاکرات صلح کردند.

خوجی در بعد نظامی نیز به شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با حماس و کسب پیروزی‌های نظامی اشاره کرد و این را یک پیروزی بزرگ برای سنوار و جنبش حماس دانست.

این تحلیلگر در پایان مقاله خود تاکید کرد که پیروزی‌های سنوار تنها به شخص او محدود نمی شود، بلکه نتیجه تلاش‌های جمعی و فداکاری‌های بزرگ جنبش حماس است.

نویسنده این مقاله در رژیم صهیونیستی مدعی پیروزی، اقدامی جسورانه محسوب می شود و عجیب است که توسط یک تحلیلگر مشهور در رادیو ارتش نگاشته شده است.او با گفتن حقیقت، نقش سنوار در دستیابی به پیروزی‌های مهم فلسطین را ستود.

ابعاد پیروزمندانه عملیات «سیل الاقصی» حماس با شهادت سنوار یا هر رهبر دیگری از افکار عمومی پاک نمی شود و سنوار به خوبی توانسته مسیر رهایی فلسطین را در برابر دیدگان همه ترسیم نماید و آزادی سرزمین‌های فلسطین اشغالی (ان شاء الله) به زودی محقق خواهد شد. اگر سنوار و سایر برادران همرزمش به شهادت برسند، پرچمشان بر زمین نخواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها