تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای توافق جدید مبادله اسرا

تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای توافق جدید مبادله اسرا
دوشنبه 27 آذر 1402 - 00:45

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با دادن امتیازاتی به توافق جدیدی برای مبادله اسرا دست پیدا کنند.

العالم-فلسطین اشغالی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، این رژیم در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی محکوم به قتل صهیونیست‌ها در توافق بعدی مبادله اسرا است.

تارنمای واللا رژیم صهیونیستی نیز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که دیوید بارنیا رئیس موساد و سرلشکر نیتسان آلون مسئول پرونده اسرای صهیونیستی این هفته برای بحث در مورد توافق جدید آزادی اسرا با نخست وزیر قطر در یکی از کشورهای اروپایی دیدار خواهند کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی مصری مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس آماده آتش بس هستند و اختلافات باقی مانده بر سر جزئیات است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی پیش تر گزارش داده بودند، در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافق جدید برای تبادل اسرا اختلاف نظر وجود دارد.

پیش تر اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته بود که پیش از هر توافق برای مبادله اسرا باید جنگ متوقف شود.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.

پربیننده ترین خبرها