فرانسه حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

فرانسه حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد
دوشنبه 27 آذر 1402 - 00:28

وزیر خارجه فرانسه که در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، حملات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد و خواستار مجازات آن‌ها شد.

العالم-اروپا

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) در جریان بازدید از یک روستای فلسطینی‌نشین در کرانه باختری حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، کولونا که امروز وارد فلسطین اشغالی شده بود، از یک روستا در نزدیکی رام‌الله دیدن کرد که هدف حمله شهرک‌‌نشینان قرار گرفته است. وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت که شهرک‌نشینان افراطی مانعی بر سر راه‌حل دو دولتی هستند.

او افزود: «این گونه اقدامات خطرناک احتمال رسیدن به یک راه‌حل سیاسی را از بین برده و تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند و می‌تواند به تنش و بی ثباتی جدید در کرانه باختری بیانجامد».

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد که حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها به نفع اسرائیل نیست.

او در تاریخ ۲۰ آذر نیز پیش از نشست اتحادیه اروپا گفت پاریس در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیهشهرک‌نشینانی است که در کرانه باختری در خشونت‌ها نقش دارند.

«کاترین کولونا» همچنین در کنفرانس خبری مشترک با «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل، خواستار پایان هرچه سریع‌تر جنگ در غزه و آتش‌بس شد و گفت که کشته شدن گسترده غیرنظامیان در این باریکه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وزیر خارجه فرانسه همچنین از یک پادگان نظامی در نزدیکی تل آویو دیدن کرد و به حملات متقابل حزب‌الله لبنان و اسرائیل پرداخت و گفت: «خطر تنش همچنان باقی است و در حالیکه اوضاع از کنترل خارج شود، معتقدم که این اتفاق به نفع هیچ کس نخواهد بود».

«کاترین کولونا» قرار است فردا (دوشنبه) عازم لبنان شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها