گالانت: مسئولیت اشتباهات فاحش جنگ غزه را برعهده می‌گیرم

گالانت: مسئولیت اشتباهات فاحش جنگ غزه را برعهده می‌گیرم
دوشنبه 27 آذر 1402 - 01:10

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی گفت که وی مسئولیت هزینه‌ها و اشتباهات فاحش در جنگ غزه را بر عهده می‌گیرد.

العالم-فلسطین اشغالی

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که مسئولیت تمام اشتباهات در جنگ غزه را برعهده می‌گیرد.

وی در سخنانی گفت: «من به عنوان وزیر، مسئولیت دستاوردهای جنگ، هزینه‌ها و اشتباهات فاحش آن را برعهده می‌گیرم».

این مقام صهیونیست اضافه کرد: «به عملیات تا تحقق اهداف جنگ با نابودی حکمرانی حماس و بازگرداندن تمام ربوده شدگان به منازل‌شان ادامه خواهیم داد».

روز گذشته ارتش اسرائیل به گاف دوم خود در خصوص اسرا اذعان کرد و گفت که به اشتباه ۳ اسیر اسرائیلی را کشته است. پس از آن بود که فشار خانواده‌های اسرای اسرائیل و فشار افکار عمومی در فلسطین اشغالی علیه دولت نتانیاهو بشدت افزایش یافت.

گاف اول ارتش اسرائیل درباره اسرا وقتی بود که در یک عملیات آزادسازی اسرای خود در غزه، نه تنها نتوانست اسیر خود را آزاد کند بلکه در نتیجه عملیات ناکام، آن اسیر کشته شد. تاکنون ارتش اسرائیل ۴ اسیر خود را به کشتن داده است.

پس از اینکه صهیونیستها سه نفر از اسرای خود را در غزه کشتند، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، تحقیقات اولیه درباره کشته شدن سه اسیر نشان میدهد، سه نیروی ارتش بر خلاف رویه، عمل کرده‌اند.

طبق این خبر، سه اسیر، با حالت تسلیم و بدون لباس و یکی از آن سه، با در دست داشتن پارچه سفید از مسافت چند ده متری و در حالی کشته شده‌اند، که به زبان عبری از نظامیان ارتش کمک خواسته‌اند

به گزارش این روزنامه، تک تیرانداز اسرائیلی در حالی به آنان شلیک کرده که آنان در ظاهر غیرنظامی بوده اند و مهمتر اینکه پارچه سفید (به نشانه تسلیم) داشته‌اند.

ارتش اسرائیل گفته همه این اقدامات بر خلاف دستورات است. اما اتفاق رخ داده نشان میدهد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در صحنه جنگ هیچ کدام از قوانین بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند.

پربیننده ترین خبرها