گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و پاکستان درباره مسائل دوجانبه و وضعیت غزه

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و پاکستان درباره مسائل دوجانبه و وضعیت غزه
دوشنبه 27 آذر 1402 - 20:02

وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت غزه، بر ضرورت آتش‌بس، رفع محاصره و ارائه کمک‌های فوری به این منطقه تاکید کرد.

العالم - ایران

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی امروز دوشنبه وزیر امور خارجه این کشور جلیل عباس جیلانی با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان خبر داد. طبق این بیانیه، دو طرف در این تماس درباره موضوعات مهم دوجانبه و وضعیت منطقه گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام اسلام‌آباد، جیلانی نگرانی عمیق پاکستان را درباره وضعیت وخیم غزه ابراز کرد و همچنین «فوریت آتش‌بس، رفع محاصره، ارائه کمک‌های بشردوستانه بدون وقفه از جمله تجهیزات پزشکی به مردم غزه و ازسرگیری تلاش‌های دیپلماتیک برای صلح پایدار در خاورمیانه بر اساس راه‌حل عادلانه برای مسئله فلسطین» را مورد تاکید قرار داد.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه پاکستان همچنین حمله تروریستی ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در جنوب شرق ایران که منجر به شهادت ۱۱ نفر از ماموران انتظامی شد را به شدت محکوم کرد و بر تعهد اسلام‌آباد به همکاری نزدیک با ایران در مقابله با تهدید تروریسم تاکید کرد.

دو وزیر خارجه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تعهدشان برای «تقویت بیشتر روابط برادرانه پاکستان و ایران که ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد» را مورد تاکید قرار دادند و توافق کردند دیدارهای سطح بالا را افزایش دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها