چالش‌های مهمی که السیسی پیش رو دارد

سه شنبه 28 آذر 1402 - 10:03

هیئت ملی انتخابات مصر از پیروزی "عبدالفتاح السیسی" برای سومین دور متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

العالم- مصر

در دور جدید انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، که روز یکشنبه برگزار شد عبدالفتاح السیسی موفق شد ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار رای یعنی بیش از ۸۹ درصد آراء ماخوذه را به خود اختصاص دهد.

اگر چه نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، مورد انتظار بود ولی ناظران تأکید دارند که السیسی در مرحله بعدی ریاست‌جمهوری‌اش با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو است.

"احمد عبدالعزیز" کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم گفت: پیروزی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر برای مردم این کشور غافلگیر کننده نبود. با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط بسیاری از مراکز، انتظار می‌رفت که عبدالفتاح السیسی برای سومین دوره متوالی و تا سال ۲۰۳۰ رئیس‌جمهور شود. در مرحله بعدی، السیسی با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه است که مهم‌ترین آن، موضوع انتقال ساکنان نوار غزه به منطقه سیناء است.

به دنبال پیروزی السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، شماری از شهروندان از او خواستند برخی پرونده‌های مهم، از جمله پرونده سد النهضه و پرونده‌های بهداشت و آموزش را در اولویت قرار بدهد.

ناظران بر این عقیده‌اند که با توجه به چالش‌های فراروی مصر، مرحله بعدی ریاست‌جمهوری السیسی در تاریخ مدرن مصر، سرنوشت‌ساز خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها