اختصاصی العالم؛

واکنش انصارالله به تشکیل ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ

سه شنبه 28 آذر 1402 - 14:13

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد موضع یمن درقبال تحولات و اتفاقات در فلسطین و جنایات علیه ملت فلسطین، موضعی انسانی، دینی و اخلاقی است.

العالم- یمن

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد:‌ با حمایت آمریکا و غرب و توسط رژیم اشغالگر جنایاتی احمقانه علیه ملت فلسطین انجام می‌شود؛ در چنین وضعیتی، یمن بار تاریخی برای یاری ملت مظلوم فلسطین را بر دوش می‌کشد و موضع یمن نیز از همین اصل نشأت می‌گیرد.

عبدالسلام ادامه داد: عملیات یمن در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که با این رژیم شراکت دارند و همچنین کشتی‌هایی که مقصدشان بنادر اسرائیلی است و این عملیات پاسخی طبیعی به قوانین درگیری‌ای است که صهیونیست‌ها آن را تحمیل کرده‌اند؛ عملیاتی که در شکستن محاصره نوار غزه و پایان دادن به تجاوز علیه ملت فلسطین در نوار غزه یا کرانه باختری سهیم است.

او درباره تشکیل ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ، تصریح کرد: هدف از آن نه محافظت از کشتیرانی بین‌المللی بلکه حمایت از رژیم صهیونیستی است. با این حال، نیروهای یمنی کشتی‌هایی را که درباره آنها اطلاع‌رسانی کرده، هدف قرار می‌دهد و دیگر کشتی‌ها در ثبات و امنیت می‌تواند از دریای عربی و دریای سرخ عبور کنند.

سخنگوی انصارالله یمن ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را ائتلافی ضعیفی خواند که هیچ‌گونه ساز وکار قانونی، اخلاقی و انسانی ندارد.

محمد عبدالسلام ادعاهای آمریکا درباره این ائتلاف را رد و تأکید کرد که هدف از تشکیل این ائتالاف حمایت از رژیم اسرائیل برای ادامه جنایاتش علیه ملت فلسطین است.

او خاطرنشان کرد که در این ائتلاف دریایی هیچ‌یک از کشورهایی که مشرف به دریای سرخ هستند، حضور ندارند بلکه آمریکا، انگلیس و فرانسه، که مواضعی ضد فلسطینی و علیه ملت فلسطین دارند در راس ائتلاف قرار گرفته‌اند.

این مقام یمنی در عین حال متذکر شد که این ائتلاف دریایی مسیر نبرد را تغییر نخواهد داد همچنانکه موضع یمن در حمایت از ملت فلسطین را سست نخواهد کرد و به عملیات دریایی‌مان علیه رژیم صهیونیستی پایان نخواهد داد.

عبدالسلام گفت: عملیات دریایی نیروهای یمنی تا حدود زیادی نتیجه‌بخش بوده و اقتصاد اسرائیل را فلج کرده است امری که حتی خود رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی به آن اذعان دارند و شرکت‌های بزرگ دریای نیز از توقف کشتیرانی به سمت فلسطین اشغالی سخن می‌گویند.

سخنگوی جنبش انصارالله عملیات دریایی نیروهای یمنی را اهرم فشاری علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنایات‌شان علیه ملت فلسطین خواند که در قلب نبرد استراتژیک قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها