رهبر انصارالله یمن: هرگونه حمله آمریکایی به کشورمان را پاسخ خواهیم داد

رهبر انصارالله یمن: هرگونه حمله آمریکایی به کشورمان را پاسخ خواهیم داد
چهارشنبه 29 آذر 1402 - 17:57

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد: در صورتی‌که آمریکا سرزمین ما را هدف قرار دهد ما نیز ناوگان و منافع و کشتیرانی این کشور را با موشک‌ها و پهپادهای‌مان هدف قرار خواهیم داد.

العالم - یمن

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: دشمن صهیونیستی هزاران نفر از مردم فلسطین را به قتل رسانده که عمدتا کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌گناه هستند. اسرائیل پس از بازداشت غیرنظامیان آنها را در جاده ها به قتل می‌رساند و بیمارستان‌ها را به عنوان اهداف نظامی بمباران می کند.

وی افزود: دشمن صهیونیستی بیماران و کادرهای پزشکی را به شکلی وحشیانه هدف قرار می دهد و این امر را یک دستاورد می داند و برخی از محله‌ها را به طور کامل منهدم کرده و به محاصره شدید غزه ادامه می‌دهد؛ در حالی که برخی از شدت گرسنگی جان باختند.

بمباران بی‌هدف غیرنظامیان؛ نتیجه شکست ارتش اشغالگر در میدان نبرد

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: وقتی ارتش صهیونیستی در میدان نبرد شکست می‌خورد، غیرنظامیان را به طور بی‌هدف بمباران می‌کند. به طوری که حتی شیرخواران و کودکان هدف بمباران دشمن واقع شده‌‎اند.

رهبر انصارالله خاطر نشان کرد: آمریکا که خود را پرچمدار صلح در خاورمیانه معرفی نموده است با هر قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در غزه مخالفت می‌کند و به قتل غیرنظامیان اصرار دارد. آمریکا و اسرائیل بازوی صهیونیسم جهانی هستند که امت اسلامی و جامعه بشری را با توطئه‌های وحشیانه‌اش هدف قرار داده است.

وی افزود: آمریکا نسبت به ارسال هر نوع کمک برای مردم فلسطین حتی کمک‌های انسان‌دوستانه هشدار داده است. آمریکا در ژاپن، ویتنام و جهان اسلام مرتکب جنایت شده است.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد که آمریکا بر ادامه تجاوز، قتل و جنایت علیه غزه اصرار می‌ورزد و مانع تصویب قطعنامه‌های آتش‌بس در این منطقه می‌شود. بنابراین آمریکا شریک جرم علیه غزه است و تمام پایگاه‌هایش در منطقه را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفته است.

آمریکا شریک جنایات اسرائیل است

رهبر انصارالله یمن آمریکا را به طور مستقیم شریک دشمن در این جنایات دانست و گفت: آمریکا دشمن صهیونیستی را به سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی مانند بمب‌های فسفری مجهز کرده است همچنین آمریکا پهپادهای شناسایی را بر فراز غزه اعزام کرده است. آمریکا با حمایت از دشمن صهیویستی شرایط مناسب را برای این رژیم به منظور ارتکاب جنایت فراهم می‌کند.

عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: جهان اسلام می بایست برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کند. حتی کنفرانس‌های سران عرب فقط در سطح حرف است و هیچ موضع عملی اتخاذ نمی‌کنند. بنابراین مسئولیت ما انجام اقدام جدی است و مردم ما از مردم فلسطین حمایت کرده و حتی علیه دشمن صهیونیستی اعلام جنگ کرده‌اند. به همین دلیل مردم ما هر جمعه با شرکت در راهپیمایی‌های میلیونی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: از کشورهای جهان خواستیم گذرگاه‌های زمینی خود را برای عبور صدها هزار یمنی برای جهاد در فلسطین باز کنند؛ اما به این درخواست پاسخ ندادند. مردم ما به رغم شرایط دشوار و محاصره، از مردم فلسطین حمایت می‌کنند. و مایه تاسف است که بسیاری از رسانه‌ها موضعی متخاصم نسبت به آرمان فلسطین اتخاذ کرده‌اند.

عبدالملک الحوثی گفت: هر کاری بتوانیم برای تقویت توانمندی نظامی‌مان انجام می‌دهیم تا با موشک‌ها و پهپادهای‌مان مانع تحقق توطئه برخی از کشورها شویم .هدف ما حمایت از مردم فلسطین به ویژه مردم غزه به عنوان هدفی مشروع است.

وی افزود: مواضع آمریکا و انگلستان شرم‌آور است به حدی که برخی از مقام‌های آمریکایی به خاطر آن استعفا داده‌اند.

موضع مردم یمن ثابت است و هرگز تسلیم آمریکا نمی‌شود

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: مردم یمن هرگز تسلیم آمریکا نمی‌شوند. موضع مردم یمن همسو با مسئولیت‌های انسانی، ایمانی و اخلاقی‌اش است.

وی افزود: فقط کشتی‌هایی که مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند هدف واقع می‌شوند نه کشتی‌های کشورهای دیگر جهان. نیروهای ما در دریای سرخ، باب المندب و خلیح عدن فقط دشمن صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت: اقدامات آمریکا در آب‌های بین المللی و خطوط تجاری خطری برای دریانوردی جهانی است. تمام اقدامات آمریکا در راستای حمایت از کشتی‌های اسرائیلی است.

در صورت حمله آمریکا، منافع این کشور را هدف قرار می‌دهیم

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد: در صورتی‌که آمریکا سرزمین ما را هدف قرار دهد ما نیز ناوگان و منافعش را با موشک‌ها و پهپادهای‌مان هدف قرار خواهیم داد.

وی افزود: اگر آمریکا نظامیانش را به یمن اعزام کند، بداند که با شرایطی سخت‌تر از آنچه که در افغانستان و ویتنام روبرو شده است، مواجه خواهد شد. دشمن امید نداشته باشد که بتواند مردم ما را وادار به تسلیم کند؛ زیرا موضع ما ثابت است.

خواهان نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل هستیم

عبدالملک الحوثی گفت: بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران آمریکا.

وی افزود: امیدواریم کشورهای عربی یک گوشه بایستند و به تماشا بپردازند و اجازه دهند آمریکا و اسرائیل مستقیما با ما بجنگند. از دولت‌های عربی می‌خواهیم خودشان را همراه با آمریکا دچار درگیری نکنند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: آمریکا نباید تصور کند که ضربات پراکنده وارد می‌کند و کار به پایان می‌رسد بلکه به شکل کامل درگیر خواهد شد.

رهبر انصار الله یمن گفت: از امت اسلامی می‌خواهیم در سایه استمرار تجاوز آمریکایی اسرئیلی در محاسبات خود بازنگری کند و موضعی قوی‌تر اتخاذ نماید. موضع مالزی را می‌ستاییم که مانع استفاده شرکت‌های صهیونیستی از بنادرش شد .

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: به مردم و مقاومت فلسطین می‌گوییم که موضع آمریکا ما را از هدفمان باز نمی دارد و از وعده و وعید و تهدید های آمریکا و دیگران نمی‌هراسیم و در کنار شما باقی خواهیم ماند.

پربیننده ترین خبرها