هشدار سازمان بهداشت جهانی در باره موج گرسنگی و قحطی در غزه/ پدران و مادران غزه گرسنگی می کشند تا شاید فرزندانشان بتوانند چیزی بخورند

هشدار سازمان بهداشت جهانی در باره موج گرسنگی و قحطی در غزه/ پدران و مادران غزه گرسنگی می کشند تا شاید فرزندانشان بتوانند چیزی بخورند
شنبه 2 دی 1402 - 12:33

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از موج گرسنگی شدید در غزه خبر داد و گفت: مردم غزه اموال خود را برای به دست آوردن غذا می فروشند.

العالم-فلسطین

تدروس ادهانوم گیبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، در حساب تویتری خود تاکید کرد که گرسنگی و قحطی نوار غزه را فرا گرفته است.

گیبریسوس با بیان این که مردم غزه اموال خود را برای به دست آوردن غذا می فروشند، گفت: در سایه حاکمیت اوضاع فاجعه آمیز بر غزه پدران و مادران غزه گرسنگی می کشند تا شاید فرزندانشان بتوانند چیزی بخورند.

وی تاکید کرد که تداوم طولانی مدت درگیری ها در غزه باعث محرومیت ساکنان این منطقه به غذای مناسب و دیگر کمک های انسانی شده است.
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد که سرمای شدید باعث تراکم جمعیت آوارگان در پناه گاه ها شده است که این امر به زودی به افزایش شیوع بیماری ها منجر خواهد شد.

گیبریسوس در ادامه از درخواست این سازمان برای بهبود فوری امنیت غذایی اهالی غزه با شتاب بخشیدن به ارسال کمک ها برای پایان دادن به قحطی در این منطقه و از سرگیری خدمات بهداشتی و درمانی و سالم سازی آب و نظافت عمومی خبر داد.

از سوی دیگر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که بیش از 80 درصد کودکان غزه از فقر غذایی شدید رنج می برند.

این سازمان در بیانیه روز گذشته خود خاطرنشان کرد که براساس شواهد و قرائن در هفته های آینده دست کم 10 هزار کودک اهل غزه زیر 5 سال با سوء تغذیه شدید مواجه خواهند شد.

این بیانیه می افزاید: همه کودکان زیر 5 سال غزه که شمار آنها 335 هزار نفر است در معرض سوء تغذیه ی شدید و خطر مرگ قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها