حماس: اسرائیل در حال غارت شمال غزه است

حماس: اسرائیل در حال غارت شمال غزه است
شنبه 2 دی 1402 - 19:22

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که پس از تخریب منازل مرم غزه، صهیونیستها این بار به غارت این منازل روی آورده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل الثوابتة مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه می‌گوید که حدود یک میلیون آواره در این منطقه حضور دارند و کمبود کمکها نیز باعث شده است که با فاجعه روبرو باشیم.

الثوابته خبر داد که اسرائیل در شمال نوار غزه، در حال غارت منازل مردم فلسطین است و آوارگان را مجبور می‌کند تا داراییهای خود را به سربازانش تحویل دهند.

وی به شبکه خبری المیادین گفت: بیمارستانهای غزه دیگر، برای پذیرش افراد زخمی بیشتر، ظرفیت ندارند. ما از مصر و سایر کشورهای عربی می‌خواهیم که افراد زخمی ما را پذیرش کنند.

به گزارش فارس،‌ رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه، بمباران مراکز بهداشتی و درمانی را اولویت اصلی خود قرار داده است. صهیونیستها بزرگترین فاجعه را با بمباران بیمارستان المعدانی رقم زدند که بیش از هزار نفر به شهادت رسیدند.

نظامیان اسرائیلی پس از حملات گسترده به بیمارستانهای غزه، به صورت کامل این بیمارستانها را به محاصره در می‌آورند. بیمارستان العوده در منطقه «جبالیا» در شمال غزه از ۵ دسامبر تاکنون در محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد، به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، «نه آبی وارد می‌شود نه غذا و نه دارویی و ۲۴۰ نفر داخل بیمارستان در شرایط اسارت گونه قرار گرفته‌اند، ارتش اسرائیل بیمارستان العوده را به مقر نظامی تبدیل کرده است».

الثوابته در پایان خاطر نشان کرد: «خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و سایر گذرگاهها هستیم تا ساکنان نوار غزه را نجات دهیم. بخش درمان هم همچنان در کانون حملات اسرائیل قرار دارد».

پربیننده ترین خبرها