واشنگتن‌پست: وسعت ویرانی غزه نمونه مشابهی طی قرن جاری ندارد

واشنگتن‌پست: وسعت ویرانی غزه نمونه مشابهی طی قرن جاری ندارد
شنبه 2 دی 1402 - 20:40

یک روزنامه آمریکایی روز شنبه در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های بین‌المللی نوشت که حجم و وسعت ویرانی‌های ناشی از حملات همه جانبه اسرائیل به نوار غزه، نمونه مشابهی طی قرن جاری نداشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز شنبه به حجم ویرانی‌های ناشی از حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد.

واشنگتن پست در این گزارش نوشت که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های بین‌المللی، حجم ویرانی که اسرائیل در جنگ غزه ایجاد کرده، هیچگونه مشابهی در قرن جاری نداشته است.

در این گزارش آمده است: «اسرائیل تنها طی 7 هفته، بیش از دو برابر ساختمان‌هایی که طی سه سال در حلب ویران شده، در شمال غزه ویران کرده است».

به گزارش فارس،‌ پس از گذشت ۱۱ هفته جنگ در غزه، وزارت بهداشت فلسطین تعداد جان‌باختگان فلسطینی در جریان حملات گسترده رژیم صهیونیستی را بیش از 20 هزار نفر عنوان کرده است و داده‌های ماهواره‌ای نیز از تخریب بیش از یک سوم سازه‌هایی همچون مساجد، فروشگاه‌ها، خانه‌ها و مدارس در سراسر این منطقه خبر داده‌اند.

طبق نظر کارشناسان، ویرانی‌های به بار آمده ناشی از جنگ در غزه حتی از بمباران آلمان طی جنگ جهانی دوم هم پیشی گرفته است و نزدیک به ۳۳ درصد از ساختمان‌‌های مورد استفاده غیرنظامیان در جریان این جنگ ویران شده‌اند. وضعیت ایجاد شده در غزه ناشی از حملات گسترده صهیونیست‌ها، یکی از شدیدترین عملیات کشتار غیرنظامیان در تاریخ را برای غزه به ثبت رسانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از انواع بمب‌ها و توپخانه‌هایی که در غزه استفاده می‌کند، چیزی نگفته است. با این حال طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته شده، کارشناسان جنگی کاملا اطمینان پیدا کرده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق بمب‌هایی که در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساخت ایالات متحده آمریکا هستند.

در میان سلاح‌های مذکور بمب ۲ هزار پوندی سنگر‌شکن نیز وجود دارد که به موجب آنها صدها نفر در مناطق پرجمعیت غزه به شهادت رسیده‌اند. اکنون جامعه جهانی با عبور تعداد جان‌باختگان جنگ غزه از مرز ۲۰ هزار نفر خواستار پایان این جنگ شده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که جنگ را تا زمان از بین بردن کامل قابلیت‌های نظامی حماس ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها