انهدام ۳ تانک مرکاوا و حمله راکتی به ارتش رژیم اسرائیل

انهدام ۳ تانک مرکاوا و حمله راکتی به ارتش رژیم اسرائیل
يکشنبه 3 دی 1402 - 15:51

رزمندگان مقاومت فلسطین دستکم ۳ دستگاه تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار غزه منهدم و مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شرق شهر خان یونس در جنوب این منطقه را با راکت و خمپاره هدف قرار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را با راکت هدف قرار داد.

سرایا القدس در بیانیه ای اعلام کرد که مراکز نظامی اطراف مسجد الظلال در شرق خان یونس وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک و گلوله های خمپاره هدف قرار داده است.

همچنین گردان های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در منطقه القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه توسط رزمندگان این گروه مقاومت فلسطینی با راکت «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار گرفته شده است.

دو تانک دیگر نیز در اطراف منطقه جبالیا البلد در شمال نوار غزه با همین راکت ها هدف قرار گرفت.

در این پیوند، ‏روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که نبردهای دیروز (شنبه) بین گروه های مقاومت فلسطینی و نظامیان صهیونیست روز سیاهی را برای ارتش رژیم اسرائیل رقم زد و طی آن ۱۳ افسر و نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی از آنها زخمی شدند که حال ۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

شبکه فلسطین الیوم نیز از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین «بئیری» و «علومیم» و «ناحل عوز» در نزدیکی غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در داخل سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد. آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می‌کند نیز با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

پیش از این نیز، رسانه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: ارتش اسرائیل عملا بر خلاف آنچه تصمیم گیرندگان درباره جنگ غزه و عملیات زمینی اعلام می‌کنند در مرحله سوم عملیات قرار دارد. مراکز مختلف فرماندهی در حال حاضر برای یک تغییر عمده در ژانویه آینده آماده می‌شوند و این تغییرات به بازاستقرار صدها هزار نظامی ذخیره به سبب بار سنگین بر اقتصاد، نظامیان و خانواده های آنهاست.

این رسانه فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال مرخص کردن شماری از نظامیان ذخیره است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند: از زمان شروع حمله زمینی در غزه، ۱۵۲ نظامی ارتش اسرائیل کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها