جنگ غزه؛

بحران سربازان اسراییلی که در فکر خودکشی هستند

بحران سربازان اسراییلی که در فکر خودکشی هستند
يکشنبه 3 دی 1402 - 16:03

اداره توانبخشی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل تصمیم گرفت برنامه ای را برای کمک به سربازانی که به دلیل جنگ در غزه از اختلالات روانی رنج می برند، ترتیب دهد.

العالم - فلسطین

روزنامه عبری یدیعوت احرونوت به نقل از برخی مقامات اعلام کرد تیم هایی از پرستاران و روانپزشکان تشکیل خواهند شد که می توانند سربازانی را که از اختلالات روانی رنج می برند و مایل به خودکشی هستند، درمان کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: جنگ غزه صدمات جسمی و اختلالات روانی به ویژه به سربازان معلول ارتش اشغالگر وارد کرده است.

این برنامه جدید کار خود را در فوریه آینده آغاز خواهد کرد و شامل بیش از 13500 سرباز می شود که از جنگ های قبلی رژیم صهیونیستی در غزه تحت درمان قرار می گیرند.

این روزنامه خاطرنشان کرد، 2800 سرباز وارد لیست توانبخشی روان درمانی شده اند که وضعیت 3 درصد از آنها وخیم و 18 درصد آنان از مشکلات روانی ناشی از "استرس پس از سانحه" رنج می برند.

این روزنامه به نقل از نوآ روفا، رئیس بخش خدمات اجتماعی بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد،‌ برخی از افراد که از اختلال های پس از سانحه رنج می برند با مسئولان یا اعضای خانواده خود تماس می گیرند و به دنبال تسکین هستند. در حال حاضر هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد و این تعداد ظرف دو سال دو برابر خواهد شد.

رئیس بخش خدمات اجتماعی بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: «وقتی یک سرباز معلول به من می‌گوید که در مضیقه است و تصمیم گرفته به جنگل برود یا خود را منزوی کند و افکار بدی دارد و به فکر آسیب رساندن به خودش است، تنها کاری که می‌کنیم این است که بگوییم بیشتر اوقات، تماس با پلیس وضعیت را بدتر می کند.

روزنامه عبری یدیعوت احرونوت افزود: از اینجا ایده تیم بحران ها متولد شد، و واحدهای سیار شبانه روزی متشکل از پرستاران و روانپزشکان و امدادگران می دانند که چگونه با تمایلات خودکشی مقابله کنند.

این روزنامه با انتشار شماره هایی که برای کمک در موارد افکار خودکشی تعیین شده است، از علاقمندان یا هرکسی که فردی را می شناسد که تمایل به خودکشی دارد، خواست تماس گرفته و مورد را گزارش دهند.

پربیننده ترین خبرها