یمن: آمریکا ناوبری دریایی در دریای سرخ را تهدید می‌کند

یمن: آمریکا ناوبری دریایی در دریای سرخ را تهدید می‌کند
يکشنبه 3 دی 1402 - 22:40

درپی تلاش‌های آمریکا برای ارائه اطلاعات نادرست درباره عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی با هدف توجیه حضور نظامی خود در این منطقه، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن دریای سرخ را نظامی کرده و این مساله تهدیدی برای ناوبری دریایی بین المللی است و عملیات ارتش یمن تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی در این باره اعلام کرد: در حالی که یک فروند هواپیمای شناسایی متعلق به نیروی دریایی یمن در حال انجام عملیات شناسایی در سراسر دریای سرخ بود، یک ناو جنگی آمریکایی در واکنشی هیستریک به سمت آن تیراندازی کرد.

محمد عبدالسلام گفت: این رفتار هیستریک آمریکا حالت سردرگمی و اضطراب این کشور را نشان می‌دهد، چرا که یکی از موشک های شلیک شده توسط این ناو در نزدیکی یک کشتی متعلق به جمهوری گابن در جنوب دریای سرخ که از بنادر روسیه می‌آمد، منفجر شد.

وی افزود: ما تأکید می‌کنیم که تهدید ناوبری دریایی بین‌المللی، ناشی از نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا و شرکای آن است که بدون هیچ حقی جز ارائه خدمات ایمنی و حفاظتی به کشتی های دشمن اسرائیلی به منطقه آمده‌اند.

محمد عبدالسلام ادامه داد: اگر آمریکا و متحدانش به رفتار قلدرمآبانه خود ادامه دهند، دریای سرخ به یک جبهه شعله‌ور تبدیل خواهد شد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: کشورهای حاشیه دریای سرخ باید واقعیت خطراتی را که امنیت ملی آنها را تهدید می‌کند، درک کنند.

به گزارش ایرنا،‌ این اظهارات پس از آن بیان شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح امروز مدعی شد چهار پهپاد را که ادعا شده از سوی ارتش یمن به سوی یک ناوشکن آمریکایی در جنوب دریای سرخ پرتاب شده بودند، سرنگون کرده است.

سنتکام تصریح کرد که فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا به درخواست کمک دو کشتی مورد حمله پاسخ داد.

در مطلب سنتکام ادعا شده بود که پهپادهای مذکور در حمله به یک نفتکش با پرچم نروژ که تحت مالکیت و مدیریت این کشور فعالیت می کند، به خطا رفته و یک پهپاد انتحاری به یک نفتکش متعلق به گابن که با پرچم هند فعالیت می‌کرد اصابت کرد.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که به دنبال تشکیل ائتلافی برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ است و پیام‌هایی را در این زمینه برای یمن ارسال کرده است.

یمن از زمان آغاز جنگ غزه از موشک و پهپادهایی علیه مواضع رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

پربیننده ترین خبرها