اسپانیا: در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ مشارکت نمی‌کنیم

اسپانیا: در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ مشارکت نمی‌کنیم
دوشنبه 4 دی 1402 - 04:10

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که به ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ ملحق نخواهد شد.

العالم-اروپا

یک سخنگوی وزارت دفاع اسپانیا به خبرگزاری فرانسه گفت که مادرید در این ائتلاف دریایی «مشارکت نخواهد کرد

اسپانیا دلیل این تصمیم را اعلام نکرده است اما رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند که سیاست داخلی در اتخاذ این تصمیم تاثیر داشته است.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در حال تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی است و در این میان به حمایت حزب چپ رادیکال «سومار» نیاز دارد. سومار از مخالفان سیاست خارجی آمریکاست.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعا در واکنش به تصمیم مادرید گفت: ما از خودداری اسپانیا از پذیرفتن دروغ‌های آمریکا و انگلیس درباره مساله ناوبری دریایی تمجید می‌کنیم.

تارنمای خبری دیلی اکسپرس شنبه نوشت که فرانسه، اسپانیا و ایتالیا رسما مشارکت خود در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ را لغو کردند.

ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا نیز با بیان اینکه کشتی یا هواپیما به خاورمیانه نمی‌فرستد، خاطرنشان کرد: در عوض، سهم نیروهای خود در نیروی دریایی تحت رهبری ایالات متحده را حدود ۳ برابر خواهیم کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که تعداد کشورهایی که به این ائتلاف دریایی پیوسته‌اند به ۲۰ کشور افزایش پیدا کرده است اما نامی از این کشورها نبرده بود.

رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که برای این رژیم حامل محموله بودند توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده‌اند و عملا دریای سرخ را تنها برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده‌اند و دیگر کشتی‌ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها