جو، امروز چند کودک را کشتی؟

جو، امروز چند کودک را کشتی؟
دوشنبه 4 دی 1402 - 15:13

رئیس‌جمهوری آمریکا "ناراحتی شدیدش" را از تکرار برخی شعارها و عبارات در جریان تظاهرات رو به گسترش در برخی شهرهای این کشور که در اعتراض به موضع او درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برگزار می‌شود، ابراز کرد.

العالم- یک خبر و چند تحلیل
تحلیل:

-جو بایدن "خشم" خود را از این شعارها و توصیفات فقط به صورت شفاهی ابراز نکرد بلکه او دستور تشکیل کمیته‌ای مشورتی برای رصد گروه‌هایی را داد که پشت این "عبارات و شعارها" قرار دارند شعارهایی که او آنها را "ظالمانه و ناعادلانه" و تاثیرگذار بر روحیه انتخاباتی مردم توصیف کرده است.

-تیمی که بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در کاخ سفید نظارت می‌کند، بلافاصله یک کمیته فنی تشکیل داد و پس از بررسی دقیق، سه عبارت و شعار شناسایی شد که اغلب در این شبکه‌ها و تظاهرات تکرار می‌شوند: "جو قصاب"، "جو خفته"، "جو، امروز چند کودک را کشت؟"

-وقتی صداهای بمب‌های یک‌تُنی که آمریکا به اسرائیل داده و این رژیم آنها را بر سر مردم نوار غزه می‌ریزد، جو بایدن را از خواب صهیونیسم‌زده‌اش بیدار نکرده، پس بهتر است او را "جو خفته" خطاب کرد.

-زمانی‌که تعداد شهدا و مجروحان فلسطین به بیش از 80000 نفر نزدیک می‌شود و زمانی که همه دنیا خواستار آتش‌بس هستند تا جلوی هولوکاست غزه و نابودی مردم آن گرفته شود، بایدن تنها کسی است که مخالف آتش‌بس است و از نتانیاهو می‌خواهد که به این تجاوز ادامه بدهد، باید او را "جو قصاب" خطاب کرد.

-زمانی‌که بایدن تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل و درخواست او از شورای امنیت برای برگزاری نشستی درباره آتش‌بس انسانی در نوار غزه را خنثی می‌کند و زمانی‌که آمریکا بارها از حق ونوی خود برای بی‌نتیجه ماندن هرگونه قطعنامه‌ای جهت پایان دادن به حمام خون در نوار غزه استفاده می‌کند، پس حق ملت آمریکا و تمام ملت‌ها است که این سوال را از بایدن بپرسند که "جو، امروز چند کودک را کشتی؟"

-بدیهی است آمریکا که مدعی "رهبر جهان آزاد" است با وجود تکرار شعارهای دموکراسی و آزادی و حقوق بشر، از سابقه تاریخی خونین خود رها نشده است. آمریکا تنها کشور غصبی است که سرزمین اجدادی قومی (سرخ پوستان) را مصادره کرده و در آن بنا شده است. خشم بایدن به خاطر این نیست که او را بایدن قاتل زنان و کودکان غزه می‌نامند بلکه به خاطر عباراتی است که او می‌داند او و آمریکا لایقش هستند و می‌ترسد که در انتخابات ببازد.

-نکته قابل توجه این است که بایدن دستور تشکیل کمیته‌ها و تیم‌هایی را داده تا بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نظارت و مطالب آنها را سانسور کنند و افراد و طرف‌هایی را که پشت این شعارها قرار دارند در نطفه خفه کنند. این اقدام در واقع نقض ادعاهای آمریکا درباره دفاع از حق آزادی بیان است که به خاطر آن کشورها و ملت‌هایی را محاصره و تحریم اقتصادی کرده است.

پربیننده ترین خبرها