پیام خلاقانه یک هنرمند فلسطینی به جهان+ویدئو

دوشنبه 4 دی 1402 - 22:51

یک هنرمند فلسطینی، به شیوه‌ای خلاقانه و رسا، از طریق مجسمه‌هایی که به جای درخت کریسمس در شهر بیت لحم قرار داده است، پیامی به جهان ارسال کرد.

العالم _ فلسطین

طارق سلسع هنرمند فلسطینی با بیان جزئیات این مجسمه‌ها و پیام بلند آن به جهان گفت: این اثر هنری بیان واضحی از رنج نوار غزه و ویرانی هایی است که در نتیجه حملات و کشتارهای اشغالگران اسرائیل علیه فلسطینی ها و ویران کردن خانه ها، بر آنها تحمیل شده است.

وی توضیح داد: با وجود دردی که هر روز تجربه می کنیم، تصمیم گرفتیم پیام خود را به جهانیان برسانیم تا همه شاهد بی عدالتی و رنجی باشند که مردم غزه در معرض آن هستند.

وی افزود: این مجسمه‌ها نقشه غزه را در قالب یک غار با نمادهای واضح ویرانی و تصویری متفاوت از حضرت مریم ارائه می کند که تجسم غم مادران شهدا و کودکانی است که جان خود را در نتیجه حملات اسرائیل از دست داده اند.

این هنرمند تاکید کرد که ستاره سنتی بالای درخت کریسمس با یک خمپاره جایگزین شده است که نمادی از واقعیت دشواری است که بر مردم غزه می گذرد.

طارق سلسع در پایان گفت: ما از جهانیان می خواهیم که میزان درد و بی عدالتی را که روزانه در آن زندگی می کنیم درک کنند و اینکه چگونه مردم فلسطین از زمان های قدیم در معرض تراژدی و ظلم قرار گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها