واکنش گروههای مقاومت به شهادت سردار رضی موسوی 

واکنش گروههای مقاومت به شهادت سردار رضی موسوی 
سه شنبه 5 دی 1402 - 10:46

برخی از گروههای مقاومت در فلسطین و عراق ، به شهادت سردار رضی موسوی مشاور نظامی ایرانی درحمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق واکنش نشان دادند.

العالم - ايران

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور ناجوانمردانه سردار سرتیپ شهید سید رضی موسوی یکی از برجسته ترین مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم کردند.

جنبش جهاد اسلامی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرمانده شهید نقش اساسی و محوری در حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه و حمایت از مردم فلسطین، مقاومت و آرمان‌ هایشان ایفا کرد.

جهاد اسلامی افزود : این ترور بار دیگر تأکید می کند که خطر این رژیم جنایتکار کل منطقه را تهدید می کند و این رژیم خون آشام است و قتل و جنایت را گسترش می دهد.

جهاد اسلامی تاکید کرد : جنایت‌کاری رژیم صهیونیستی و ایجاد ناامنی در منطقه موجب شکست آن توسط نیروهای مقاومت خواهد بود.

همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین شهادت این فرمانده بزرگ را که «نقش مهمی درحمایت از مقاومت و ارتقای توانمندی‌های آن در عرصه‌های مختلف داشت» به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران صمیمانه تسلیت گفت.

این گروه فلسطینی افزود که این جنایت اسرائیل که با هماهنگی و مشارکت آمریکا و غرب انجام می‌شود، تلاشی از سوی اسرائیل برای فرار به جلو است و تنها به تشدید حملات علیه این رژیم و سرسپردگان آن در منطقه منجر خواهد شد زیرا این دشمن جنایتکار و بزدل صهیونیستی احساس امنیت و ثبات نخواهد کرد، بلکه باید وحشت زده، منتظر پاسخ بعدی باشد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در پایان بیانیه خود تاکید کرد : مقاومت در جبهه های مختلف در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و جاهای دیگر ملتهب است و رژیم صهیونیستی و متحدانش ضربه های بی وقفه دریافت می کنند و ترور و هدف گیری هر فرمانده در هر کجا فقط التهاب و عزم مقاومت برای رسیدن به هدف اصلی یعنی حذف این رژیم سرطانی و سرسپردگانش در فلسطین و منطقه را افزایش می دهد.".

همزمان، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترور آقای رضی موسوی جنایت جدیدی است که اشغالگران اسرائیل مرتکب شده و به سوابق جنایات و حملات این رژیم افزوده شده است.

حزب الله تاکید کرد ترور شهید موسوی یک حمله آشکار و بی شرمانه بود که پا را از حد خود فراتر گذاشت.

جنبش النُجَباء در عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی عراق ناگزیر انتقام خواهد گرفت و ما دشمن شرارت هستیم .

این جنبش خطاب به اشغالگران گفت: «دشمنان دین و بشریت بدانند که هر چقدر بمانند و هر چقدر هم مبارزه کنند، محو خواهند شد.»

گردان های حزب الله عراق نیز شهادت سردار رضی موسوی را یک اقدام تجاوزکارانه از سوی رژیم اسرائیل در سوریه دانستند.

این گروه در بیانیه ای افزود : شهید موسوی نقشی مهم درمقابله با نیروهای شرور تکفیری مانند القاعده و داعش داشت که عراق را ویران کرده بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام شهادت سردار سید رضی موسوی، گفت : وی مسئول حمایت از جبهه مقاومت در سوریه بود و رژیم اشغالگر صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

پربیننده ترین خبرها