قالیباف: شهید سید رضی گره هر کاری را در میدان باز می‌کرد

قالیباف: شهید سید رضی گره هر کاری را در میدان باز می‌کرد
سه شنبه 5 دی 1402 - 12:18

رئیس مجلس گفت: آن‌هایی که با شهید سید رضی از نزدیک آشنا بودند، می‌دانند که او حلال هر مشکلی بود و گره هر کاری را در میدان باز می‌کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از مجموعه چهل جلدی «ره‌نامه» گفت: جا دارد که یاد کنم از شهید عزیز و گران‌قدرمان، شهید سید رضی موسوی (رحمةالله علیه)، که دیروز به دست جنایتکارترین و خبیث‌ترین افراد روی زمین به شهادت رسید، آن‌هایی که با خوی حیوانی زندگی می‌کنند و به جامعۀ بشری ظلم می‌کنند.

وی افزود: شهید سید رضی این توفیق را داشت که بیش از سه دهه در مجاهدت مداوم و بی‌وقفه از نزدیک‌ترین هم‌رزمان شهید سلیمانی بود. این‌ها را بدون تعارف می‌گویم که این شهید واقعاً یک مجاهد بیست‌وچهارساعته در تمام این بیش از سه‌ دهه بود. بیست‌وچهارساعته! آن‌هایی که با شهید سید رضی از نزدیک آشنا بودند، می‌دانند که او حلال هر مشکلی بود و گره هر کاری را در میدان باز می‌کرد.

رئیس مجلس گفت: ما البته برای این شهدای عزیز هرگز اظهار تأسف و غصه نمی‌کنیم. فردی که این‌گونه مجاهدت کند، با خداوند معامله کرده است و همۀ زندگی‌اش را برای خدا گذاشته است و در زندگی متعهد بود و به تعهد خود جامه عمل پوشانده است.

رییس مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ، گفت: اساسا جوهره انقلاب اسلامی، فرهنگ‌پایه است. قالیباف افزود: انقلاب اسلامی، پدیده و حرکتی عظیم است که نشان می‌دهد وقتی پدیده‌ای مبتنی بر فرهنگ‌پایه و باورهای دینی حرکت کند، اتفاقات بسیاری را در ابعاد مادی و معنوی رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: وقتی که باور و ایمان به اسلام داشته باشیم، باید در میدان عمل نیز متعهد به این باورها باشیم؛ در این صورت پیروز میدان خواهیم شد. رییس مجلس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین، معنابخشی در جوامع است افزود: اگر امام خمینی(ره) و مکتب ایشان، شهید مطهری و شهید بهشنی نبودند، این مهم اتفاق نمی‌افتاد.

نباید اجازه دهیم، دشمن «روایت اول» را داشته باشد

قالیباف افزود: معتقدم در مجموعه نظام اسلامی، تهدیدی وجود ندارد بلکه همگی، به مثابه فرصت تلقی می‌شوند؛ وقتی رهبر انقلاب حرف از «حلقه میانی» می‌زنند، یعنی حلقه‌های میانی در میان مردم، از جنس مردم و بین دستگاه‌های اجرایی در سیستم بوروکراسی که باید رسالت خودشان را دنبال کنند.

رییس مجلس گفت: اگر امروز جهاد تبیین مهم است، برای آن است که اجازه ندهیم دشمن روایت اول را داشته باشد. در جامعه اسلامی و نظام ولایی، وقتی حرف از تبیین می‌زنیم به این معناست که باید به گونه‌ای تلاش کنیم که جامعه را به تفاهم برسانیم.

قالیباف با بیان اینکه در کشور نیازمند به کار ایجابی هستیم، گفت: کار فرهنگی، ممکن است مشکلات و آفت‌هایی به همراه داشته باشد که یکی از این آفت‌ها، بد فهمی یا کج‌فهمی است. وی ادامه داد: در برنامه هفتم، برای کار جهادی و بحث درباره حلقه‌های میانی، یک ماده تصویب شده است.

پربیننده ترین خبرها