تحلیل رای الیوم از پاسخ ایران به اسراییل در واکنش به ترور شهید موسوی

تحلیل رای الیوم از پاسخ ایران به اسراییل در واکنش به ترور شهید موسوی
چهارشنبه 6 دی 1402 - 12:00

تحلیلگر برجسته جهان عرب به اهداف رژیم صهیونیستی از ترور سردار سید رضی موسوی از با سابقه‌ترین مستشاران نظامی سپاه در سوریه توسط رژیم صهیونیستی و پاسخ ایران به این جنایت پرداخته و آن را توطئه‌ و تلاشی هدفمند برای وارد کردن آمریکا به جنگ تلقی کرده است.

العالم- ایران

به گزارش العالم، "عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ترور شهید سردار سید رضی موسوی پرداخته و ابراز عقیده کرده است که ایران به این اقدام بزدلانه اسرائیل در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد.

عطوان در این مقاله نوشته است: بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا در فرودگاه بغداد، ایران بلافاصله با بمباران پایگاه هوایی "عین الاسد" آمریکا در غرب عراق، به این جنایت پاسخ داد؛ حمله‌ای که به اذعان خود واشنگتن، به زخمی شدن صدها سرباز و افسر آمریکایی در این پایگاه منجر شد. حالا سوالی مهم درباره موعد انتقام ایران از خون شهید موسوی، مکان و حجم این انتقام و اینکه چه شخصیت یا شخصیت‌های اسرائیلی هدف خواهند بود، مطرح می‌شود.

این نویسنده عرب به نقل از یک منبع بلندپایه لبنانی نزدیک به مقامات ایرانی تأکید کرده که ایران این ماموریت انتقام را به همپیمانان خود موکول نخواهد کرد و خودش در سریع‌ترین زمان ممکن دست به کار خواهد شد و چه‌بسا این اقدام، با سالگرد ترور سردار سلیمانی همزمان شود.

عطوان نوشته است:‌ بعید نمی‌دانیم که ترور سید رضی موسوی تلاش توطئه‌گرانه و هدفمند رژیم اشغالگر برای کشاندن آمریکا به جنگی "دیرهنگام"با ایران و آتش افروزی در سرتاسر منطقه خاورمیانه باشد؛ زیرا اسرائیل متوجه شده است که جنگ را در نوار غزه باخته و شکستی خورده که هیبت، امنیت و ثباتش را از دست داده است لذا به دنبال آن است که دامنه جنگ را گسترش دهد و بار آن را به دوش آمریکا بیاندازد تا طناب نجاتی برای این رژیم و طولانی شدن عمرش ولو برای چند سال را تضمین کند در حالی‌که چه‌بسا نتایج چنین جنگی برای آمریکا و رژیم اشغالگر فاجعه‌آمیز باشد به ویژه آنکه آمریکا در اوکراین و اسرائیل در نوار غزه شکست خورده‌اند.

به عقیده این تحلیلگر سیاسی، بعید نیست پاسخ ایران به ترور سید رضی موسوی تکان‌دهنده باشد زیرا فقط انتقامجویی از شهادت یک فرمانده نخواهد بود و همانطور که "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران گفته، شمارش معکوس برای انتقام‌گیری آغاز شده است.

پربیننده ترین خبرها