سخنگوی سپاه: ترور شهید موسوی ناشی از شکست رژیم صهیونیستی در غزه بود

سخنگوی سپاه: ترور شهید موسوی ناشی از شکست رژیم صهیونیستی در غزه بود
چهارشنبه 6 دی 1402 - 12:02

سخنگوی سپاه پاسداران درباره دلایل ترور سردار سید رضی موسوی در سوریه گفت: این اقدام کور ناشی از شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی در غزه بود.

العالم - ایران

سردار رمضان شریف امروز (چهارشنبه) در نشست خبری درباره اقدام رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی مستشار نظامی سپاه در سوریه، گفت: شهید رضی موسوی با انجام کارهای مستشاری پشتیبانی از محور مقاومت در مبارزه با تروریسم و به ویژه داعش، نقش برجسته ای داشت و همه رزمندگان محور مقاومت از خدمات این شهید بزرگ آگاه هستند.

وی افزود: توانمندسازی جبهه مقاومت که امروز یک فاصله معنا داری با گذشته داشته ناشی از تلاش و مجاهدت شهید رضی در انتقال تجربه و فناوری به این گروه های مقاومت است.

سخنگوی سپاه درباره دلایل ترور سردار سید رضی موسوی در سوریه گفت: این اقدام کور ناشی از شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی در غزه بود، آنها برای خلاصی از این مشکلات دست به این اقدام زدند از این رو سپاه دلیل این ترور را می‌داند.

سردار شریف با بیان اینکه طوفان الاقصی یکی از انتقام های محور مقاومت از صهیونیست‌ها برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود، گفت: صهیونیست ها در طوفان الاقصی بیش از ۲۰۰ فرمانده و ۱۵۰۰ نفر را از دست دادند که این اعداد برای رژیمی که مدعی شکست ناپذیری در عملیات نظامی است زیاد است که البته نشان زوال آنهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در این محل شهادت شهیدان تهرانی مقدم، احمد کاظمی، شوشتری و سردار سلیمانی را اعلام کردیم، گفت: راه شهادت همچنان ادامه و تداوم دارد راهی که در پی ایجاد امنیت و تثبیت آرمان های انقلاب است. این راه و روند مبارزه با دشمنان امنیت، استقلال و آزادی کشور ادامه دارد راهی که از ابتدای انقلاب تا به امروز استمرار داشته و همواره از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حراست از انقلاب و دستاوردهای آن و امنیت مردم بوده است.

سخنگوی سپاه اظهار داشت: سردار رضی موسوی بیش از ۲۵ سال به عنوان یک مستشار ورزیده در سوریه و لبنان مسئولیت پشتیبانی و لجستیک مجموعه سپاه و توانمندسازی محورمقاومت را برعهده داشت که از دست دادن این شهید بزرگوار ضایعه بزرگی است البته نگران تداوم راه این شهیدان نیستیم چرا که پرچمدارانی را در حوزه تخصصی خود تربیت کرده اند.

سردار شریف با بیان اینکه در پی هر اتفاقی که افتاده توانمندسازی و انگیزه مضاعفی برای تداوم راه این شهیدان شکل گرفته است، اظهار داشت: بعد از شهادت سردار سلیمانی شاهد رونق بیشتر جریان مبارزه با صهیونیست ها هستیم و به طور قطع هیچ خللی در انجام وظایف و ماموریت ما پیش نخواهد آمد و با عزمی جدی تر آن راه تداوم خواهد داشت.

وی بیان داشت: این راه مبتنی بر یک راهبرد مشخص شده ای است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجموعه سپاه ابلاغ شده و توسط ستاد کل نیروهای مسلح و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور راهبری می شود و سپاه هم با منطق حساب شده خود وظایف را انجام می دهد و در این باره نگرانی خاصی نداریم.
سخنگوی سپاه یادآورشد: شهید رضی تجربه خوبی در جریان تدارک و تجهیز جبهه مقاومت داشت. همچنین کمک بزرگی هم به حوزه دیپلماسی کشور در سوریه و لبنان کرد.

سردار شریف افزود: همه رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه در سوریه، لبنان، فلسطین و رزمندگانی که در میدان رزم با صهیونیست ها هستند به خدمات و تلاش های سیدرضی بعد از شهادت او اشاره های دقیق و درستی داشتند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جبهه مقاومت دارای ابعاد مختلفی است، گفت: آموزش، انتقال تجربه و طراحی در حوزه های مختلف که معمولا توسط فرماندهان بزرگی مانند شهید سلیمانی صورت گرفته است، در کنار آن توانمندسازی بخشی از لجستیک جبهه مقاومت ناشی نیز نشات گرفته از تلاش های شهید رضی در انتقال تجربه و تکنولوژی است.

ترور شهید رضی تداوم رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی است

سخنگوی سپاه افزود: اگر کسی بخواهد بگوید که انتقام از صهیونیست ها و آمریکایی ها در ترور شهید سلیمانی چه بود یکی همین طوفان الاقصی است که به تعبیر اسماعیل هنیه که در مراسم تشییع سردار سلیمانی به صراحت اعلام کرد که شهید قدس و سه بار هم تکرار کرد، امروز فرزندان فلسطین در جبهه مقاومت و طراحان فلسطینی و ادامه دهندگان عملیات طوفان الاقصی می گویند که این یکی از انتقام هایی بود که فرزندان جبهه مقاومت از صهیونیست ها و آمریکایی ها برای ترور شهید سلیمانی گرفته اند.

سردار شریف با تاکید بر این که این انتقام ها در مکان های مختلف و زمان های متفاوت، تداوم دارد، گفت: صهیونیست ها هرگز از این انتقام در امان نخواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به دست و پازدن های رژیم صهیونیستی در کنار سایر تخلفاتی که از قوانین و حقوق بین الملل می کنند، گفت: بمباران بیمارستان ها، مدارس، اماکن غیرنظامی در دستور کار ۸۰ روزه صهیونیست ها قرار داشته و این ترور هم تداوم همان راه رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی است که یک مستشار نظامی شناخته شده را در پایتخت یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد ترور می کنند.

سردار شریف با بیان اینکه از همه مجامع بین المللی می خواهیم که این گونه رفتارها را محکوم کنند، اظهار داشت: اگر رفتاها تبدیل به یک رویه شود صلح و امنیت جهانی را به خطر می اندازد.

وی ترور شهید رضی موسوی را از اقدامات کورکورانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی حق خود را در مقابله با این اقدام صهیونیست ها محفوظ دانسته و مانند مراحل قبل انتقام سختی را از آنها خواهد گرفت.

جزئیات تشییع و خاکسپاری شهید رضی

سخنگوی سپاه در ادامه درباره مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این شهید نیز توضیح داد: پیکر این شهید صبح امروز چهارشنبه - ۶ دی ماه - در زینبیه دمشق طواف داده و سپس به کربلا منتقل شد و بعد از طواف در حرم سیدالشهدا پیکر به تهران انتقال پیدا می کند و صبح پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ دقیقه از محل میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا تشییع و در حرم امام زاده صالح به خاک سپرده می شود.

سردار شریف یادآورشد: مراسمی هم صبح شنبه ساعت ۹ صبح تا ۱۱ در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه تهران برگزار می شود و مسئولیت مراسم برعهده سپاه تهران بزرگ خواهد بود.

وی تاکید کرد: به طور قطع این شهادت در مجموعه خانواده سپاه و جبهه مقاومت و افکار عمومی یک روح تازه ای را خواهد دمید که این راه با سرعت، قوام و دوام بیشتری استمرار خواهد داشت و به طور حتم صهیونیست ها بازنده مقابله با مردم مسلمان در غزه، لبنان و حرکت های ایذایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

سخنگوی سپاه یادآورشد: صهیونیست ها راه به جایی نخواهند برد و در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند و باید این مهم را بپذیرند. امروز در صحنه افکار عمومی محکوم هستند و میلیون ها انسان آزاده جهان علیه صهیونیست ها فریاد می زنند.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که انتقام این ترور مستقیم توسط سپاه گرفته خواهد شد یا اینکه توسط محور مقاومت انجام می شود، گفت: به طور قطع انتقام ترکیبی از اقدامات محور مقاومت و اقدامات سپاه خواهد بود.

وی درباره این که بعد از طوفان الاقصی آمریکایی ها در عراق مورد هدف قرار می گیرند، گفت: قبل از عملیات طوفان الاقصی هم مجلس عراق مصوبه ای داشته و از آمریکایی ها خواسته کشورشان را ترک کنند. به طور قطع موضوع حمایت آمریکایی ها از صهیونیست‌ها در جنگ غزه خشم و احساسات مردم عراق را برانگیخته و آنها هم مقابله هایی داشتند که ابایی از رسانه ای شدن آنها ندارند.

سخنگوی سپاه افزود: آمریکایی‌ها باید بپذیرند که پشتیبانی از صهیونیست‌ها یک اقدام جنایتکارانه و مخالف همه حقوق بین المللی و مورد خشم و نفرت مردم منطقه است و باید هر چه سریع‌تر منطقه را ترک کنند.

آمریکایی‌ها در یک بن بست راهبردی در مقابله با مردم فلسطین قرار گرفته‌اند

سردار شریف تصریح کرد: آمریکایی ها در یک بن بست راهبردی در مقابله با مردم منطقه و به ویژه ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته اند.

وی درباره این که با توجه به ترور شهید رضی، آیا ایران نباید یک توازنی در پاسخ دادن داشته باشد، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها الکنون زیر سنگین ترین فشار هستند به طوری که روز گذشته وزیر دفاع صهیونیست ها اعلام و اعتراف کرده که ما از هفت نقطه مورد تهاجم قرار گرفته ایم و شرایط برای ما سخت است. وقتی که از این هفت نقطه اسم می برد می گوید در غزه ، لبنان، عراق، یمن ، سوریه و بقیه جاها یعنی آنها در یک فشار شدید هستند.

سخنگوی سپاه افزود: تصور ما این است که آنها برای این که از این فشار خلاصی پیدا کنند و بتوانند حامیان خود را به کمک بطلبند تلاش می کنند با رفتارهای ایذایی در جغرافیایی فراتر از فلسطین و غزه پای دیگران را به میدان بکشانند و خودشان را از این فشار نجات دهند. بنابراین باید بگویم رژیم صهیونیستی در طول حیات ننگین خود چنین فشارهایی ویژه ای چه در بعد نظامی و چه در بعد عملیات روانی و رسانه ای و چه در بعد تلفات اقتصادی و محاصره دریایی تجربه نکرده بودند.

پربیننده ترین خبرها