نقش سپهبد شهید سلیمانی در تداوم محور مقاومت از نگاه مقام ارشد حزب الله لبنان

نقش سپهبد شهید سلیمانی در تداوم محور مقاومت از نگاه مقام ارشد حزب الله لبنان
پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 21:34

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تایید کرد که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فلسطینیان حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی کرد و توانمندی، امکانات و تجربیات را در اختیار فلسطینیان قرار داد و روحیه آنها را بالا برد و در سایه این اقدامات، رزمندگانِ قهرمانِ مقاومت فلسطین اکنون در حال نبرد با دشمن صهیونیست هستند.

العالم - لبنان

شیخ هاشم صفی الدین در گفت و گو با برنامه «لقاء خاص» شبکه خبری العالم درباره چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق و ماحصل آمریکایی ها از این ترور پس از 4 سال تایید کرد: آمریکایی طبق عادت خود تصور می کنند که عناصر و مولفه های همه چیز را در سطح سیاسی و آینده جهان و منطقه در اختیار دارند و از این رو، گمان می کردند که با ترور این دو فرمانده بزرگ و عزیز - حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس - می توانند به آرامش برسند و موانع بسیار سختی را از پیش پای خود بردارند اما آنچه عملا اتفاق افتاد این بود که منطقه با نفس های این دو شهید بزرگوار و با رهنمودها، دستورات، آموزه ها و راه و روش شهید حاج قاسم سلیمانی راه خود ادامه داد و این همان چیزی است که امروز راه و روش و رویکرد مقاومت و محور مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: این بزرگترین دلیل بر شکست آمریکایی ها در (دستیابی به اهداف خود از طریق) ترور فرمانده بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهید حاج ابومهدی المهندس است.

نقش مقاومت عراق در زنده نگه داشت مسئله فلسطین

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: آنچه امروز در عراق می گذرد بیانگر آن است که مردان شهید حاج ابومهدی المهندس در صحنه حضور دارند و نیرومند و فعال هستند. آنها قبلاً به مسائل و امور عراق اهتمام ورزیدند و اکنون به مسئله فلسطین و امت اسلامی و نبرد بزرگ این امت و مقاومت در داخل فلسطین اهتمام می روزند.

نتیجه اقدامات شهید سلیمانی امروز در جغرافیای مقاومت قابل مشاهده است

وی افزود: هر کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی برای فلسطین انجام داد از تهیه سلاح و پشتیبانی و تدارکات گرفته تا ارایه تجربیات، توانمندیها و بالابردن روحیه فلسطینیان، همان چیزی است که اکنون در حال نبرد در غزه است و رزمندگان عزیز مقاومت فلسطین این نبرد را انجام می دهند. همه این نتایج ارمغان راهی است که شهید حاج قاسم سلیمانی طی کرد و مسیری بود که وی نشان داد. بنابراین، آمریکا فکر می کرد که دارد موجودیت و پروژه خود در منطقه را حفظ می کند، اما بعدا متوجه شد که اوضاع برعکس است.

شیخ صفی الدین درخصوص تغییر جهت امور برخلاف خواست آمریکایی ها خاطرنشان کرد: آمریکا همان اشتباهاتی را مرتکب شد که در طول دهه های گذشته از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز در هر موضوعی که مرتبط با جمهوری اسلامی ایران یا ملت های منطقه است، مرتکب شده است.

محور مقاومت در طی مسیر خود لحظه ای توقف نکرده است

شیخ صفی الدین ادامه داد: آمریکا با اشتباه محاسباتی، گمان کرد که با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی کارها متوقف می شود اما توجه نداشت و نمی دانست که شهید حاج قاسم سلیمانی فقط یک شخصیت (عادی) نبود بلکه یک شخصیت بزرگ، عظیم و از نوادر روزگار بود که یک راه و روش را پایه گذاری کرد. محور مقاومتی که شهید حاج قاسم سلیمانی پایه گذاری کرد، ادامه یافت و این محور در طول سالها از جمله در طول چهار دهه گذشته نه تنها تغییری نکرد بلکه بر قدرت و اثربخشی و حضور آن افزوده شد و تاثیر آن در حال افزایش است.

اشتباهات محاسباتی آمریکا در به شهادت رساند سردار سلیمانی

وی خاطرنشان کرد: این دلیلی است بر اینکه آنچه شهید حاج قاسم سلیمانی بنا نهاده است، ادامه دارد. اینها همان محاسبات اشتباه و نگاه اشتباهی است که آمریکایی ها معمولاً از جایگاه موضع استکباری خود اتخاذ می کنند زیرا مستکبر معمولاً چیزها را آنطور که هست نمی بیند و به متغیرها و واقعیت های مردمی و میدانی آن طور که هست، نگاه نمی کند، بلکه تصور می کند قدرت او تعیین کننده همه چیز است. محور مقاومت، اهداف شهید حاج قاسم سلیمانی و اهداف این جنبش مقاومت مردمی در سطح کل منطقه و موضوع فلسطین به عنوان مهمترین رکن محور مقاومت به لطف خداوند متعال همچنان قوی و در حال گسترش است و ریشه می دواند و تقویت می شود.

شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت خلاق بود

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان درخصوص عملیات طوفان الاقصی که شوک بزرگی برای رژیم اسرائیل و آمریکایی ها بود و درباره نشانه ها و اثرگذاری شهید حاج قاسم سلیمانی در این دستاورد بزرگ گفت: ما همیشه می گوییم شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت خلاق بود و این خلاقیت در اینجا خود را نشان می دهد که توانست تجربه و کمکی را به ملت های منطقه اعم از فلسطین، لبنان، عراق و یمن یا کل منطقه منتقل کند. وی تجربیاتش را ارائه و امکاناتش را فراهم و کمک کرد و از لحاظ سیاسی، مادی و معنوی حداکثر حمایت را ارایه کرد و این ملت ها را قادر ساخت که تولید مقاومت کنند و این مقاومت آنهاست. این همان خلاقیت است.

ایمان مردم به مقاومت در کشورهای منطقه با تلاش شهید سلیمانی حاصل شد

شیخ صفی الدین خاطرنشان کرد: «قبل از این دوران، کشورهایی بودند که از کار مقاومت حمایت کردند، اما دست روی مقاومت گذاشتند و هرطور که می خواستند آن را کنترل و اجرا کردند اما تجربه خلاقانه سپاه قدس و حاج قاسم سلیمانی و یاران و عزیزان و برادرانش این است که توانست در بین مردم این اعتماد را ایجاد کند که اساساً به مقاومت ایمان آورند و به توانمندی آن اعتقاد داشته باشند.»

بهره مقاومت فلسطینی از تجربه، اندیشه و خلاقیت شهید سلیمانی در نبرد

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی برای اعطای توانمندی به نیروهای مقاومت، هیچ قید و شرطی نگذاشت نه در آموزشی، نه در انتقال تجربه و نه در اعطای سلاح، گفت: ساخت ایده و محقق ساختن آن منجر به این بینشی شد که امروز فلسطینی‌ها دارند و «طوفان الاقصی» محصول مقاومت فلسطین است. حاج قاسم با طرز تفکر، خلاقیت، حفاظت از اطلاعات محرمانه، اسلحه و شیوه مبارزه اش، ایده مقاومت را ایجاد کرد و امروز در غزه شاهد چنین صحنه‌های قهرمانانه‌ای هستیم؛ نکته اینجاست که این مقاومت فلسطینی توانست از تجربه، اندیشه، ذهن، خلاقیت و سلاح حاج قاسم سلیمانی بهره ببرد.

صفی الدین پیرامون معنای فلسطین برای شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: «در واقع شهید قاسم سلیمانی دست راست فلسطینی‌ها و مقاومت فلسطین بود و قویتر از آن چیزی بود که ما امروز شاهد آن هستیم و بسیار قویتر از آنچه امروز می بینیم، کار می کرد.»

وی افزود: «او به هیچ محدودیتی اعتقاد نداشت و بر این باور بود که مردم فلسطین می توانند بهترین الگوی مقاومت را ایجاد کنند. فلسطین می تواند بهترین تجربه مقاومت را به عرصه ظهور رساند و ما باید با برترین توانایی‌های خود از آن حمایت کنیم.»

2

سرعت عمل از ویژگی های برجسته شهید سلیمانی بود

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان توضیح داد: «شهید حاج قاسم ترجیح داد در همان منطقه‌ای که شهید شد، بماند و جان خود را فدا کند. وی کشور و خانواده و عزیزانش را ترک کرد تا این پروژه را آغاز کند زیرا کاملاً مطمئن بود که این پروژه متعلق به قلب امت و بزرگترین پروژه حیاتی برای ملتی است که حاج قاسم سلیمانی به آن اعتقاد داشت. این امر مرتبط با ایران به عنوان یک جمهوری یا به عنوان یک دولت نیست، بلکه با درک حاج قاسم از امت اسلامی پیوند دارد.»

صفی الدین تاکید کرد که یکی از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی سرعت عمل او بود. گویی معتقد بود که فرصت زیادی نداریم بنا بر این با عتماد به نفس کامل و قدرتمندانه کار می کرد و تاکنون این همه نتایج خوب را به ارمغان آورده است.

پربیننده ترین خبرها