گزارش العالم از آیین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در تونس+ویدئو

شنبه 9 دی 1402 - 17:24

آیین چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی یک گروه مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تونس برگزار شد.

العالم ـ تونس

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در تونس، در همایش گروه تونسی مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، که برای گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، شماری از شخصیت‌های رسمی و حزبی این کشور حضور داشتند.

مراسم چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنها با مشارکت گسترده‌ شخصیت های مختلف در این کشور برگزار شد. میراث این فرماندهان شهید در یاد و خاطره مسلمانان حک شده است و شاهدی بر جاودانگی ایده مقاومت و جانفشانی در مسیر قدس است.

«صلاح الدین المصری» رئیس انجمن تونسی التسامح در گفتگو با العالم گفت: آنچه که امروز رخ می‌دهد ادامه و تکمیل چندین دهه جانفشانی است. حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس چندین دهه مبازره کردند تا مقاومت امروز به این سطح از قدرت رسیده است چنانکه تمام امت اسلام از سوریه، لبنان، عراق تا یمن و فلسطین حضور گسترده و فعال دارند.

آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با خواندن سروده‌های مقاومت همراه بود. رویکرد این دو شهید چیزی جز توانمند‌سازی مقاومت در تمام عرصه‌های فکری و فرهنگی و میدانی نبود.

«عابد الزریعی» پژوهشگر تونسی نیز به خبرنگار العالم گفت: مقاومت در برابر پروژه امپریالیستی صهیونیستی آمریکا، مقاومتی مستمر در طول سالیان متمادی است، از این رو در این مسیر مردان زیادی پیدا شدند که سنگ‌بنای اصلی تداوم مقاومت را پایه‌ریزی کردند تا مقاومت از قدرت و توانایی لازم برخوردار باشد و بر پروژه صهیونیستی پیروز شود.

شخصیت‌های رسمی از سفارتخانه‌های ایران، سوریه و فلسطین در کنار شخصیت‌های سیاسی تونسی در این همایش حضور داشتند؛ حاضران بر نقش برجسته ایران در حمایت از مقاومت تاکید کردند.

«مبارکه براهمی» از رهبران حزب جریان مردمی در تونس در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: هیچ‌کسی نمی‌تواند نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جنبش‌های مقاومت خواه حمایت مالی یا تسلیحاتی و یا مهندسی و سیاسی را انکار کند.

شهادت سردار قاسم سلیمانی اتفاقی گذرا در تاریخ امت اسلامی نیست؛ بلکه رشادت‌های رهبران محور مقاومت و نقش آنها در روشن نگه‌داشتن شعله مقاومت در برابر دشمن صهیونسیتی و علیه استکبار جهانی در تاریخ ثبت خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها