گزارش العالم از آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی + فیلم

شنبه 9 دی 1402 - 22:28

آیین سومین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی عالم بزرگ دینی و فیلسوف برجسته اسلامی با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

العالم – ایران

به گزارش خبرنگار العالم،‌ آیت الله رئیسی در سخنانی در آیین بزرگداشت آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی، گفت که از ویژگی ها و خصائص آیت الله مصباح یزدی، انجام وظایف و تکالیف دینی و انقلابی بدون ترس از اتهام زنی ها و فضاسازی علیه خود بود.

رئیس جمهور در آیین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی در سالن کنفرانس تهران که جمع کثیری از اندیشمندان و شخصیت های برجسته اسلامی از ایران و خارج از کشور شرکت داشتند، در تقدیر از آیت الله مصباح یزدی فیسلوف و متفکر اسلامی گفت که علامه مصباح یزدی بر اساس حکمت سخن می گفت و بینش و تفکر امروزی وی مبتنی بر اصول بود.

مساله حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بخش دیگری از سخنرانی آیت الله رئیسی را در این آیین به خود اختصاص داد و وی تاکید کرد که ادامه جنایت های صهیونیستها دستاوردی برای آنها نداشته است زیرا در غزه مشخص شد که فلسطین پیروز شده و رژیم اسرائیل شکست جبران‌ناپذیری را متحمل شده است.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی فیلسوف و عالم برجسته دینی، بنیانگذار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود.

وی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و از برجسته ترین عالمان دینی ایران و همچنین از شاگردان محمد حسین طباطبایی از مشهورترین مفسران و فیلسوفان مکتب اهل بیت علیهم السلام در دوران حیاتش بود.

پربیننده ترین خبرها