در پیامی به پاپ مطرح کرد؛

رئیسی: امیدوارم در آستانه سال جدید شاهد توقف فوری کشتار مردم غزه باشیم

رئیسی: امیدوارم در آستانه سال جدید شاهد توقف فوری کشتار مردم غزه باشیم
يکشنبه 3 دی 1402 - 20:36

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که در آستانه سال جدید میلادی، شاهد اقدام فوری جامعه جهانی و تمامی انسان‌های پاک سیرت در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم و بتوانیم با تمسک و استعانت از آیین پر مهر انبیاء الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح (ع)، بر چالش‌های متعدد بشری فائق آمده و گام‌های موثری در مسیر رشد و اعتلای ملت‌هایمان برداریم.

العالم - ایران ـ سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نوشت: با کمال مسرت، فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی بن مریم «علیه‌السلام» و آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۴ را به جناب‌عالی و همه موحدین جهان صمیمانه تبریک می‌گویم. عیسی مسیح (ع)، پیامبر صلح و دوستی و کیش و آیین ایشان سرشار از مهرورزی، صبر و ایستادگی در برابر ظلم و کمک به محرومان و مظلومان است. تفکر و تأمل در خصایص والای حضرت عیسی بن مریم (ع) و بررسی و به کارگیری شیوه و سلوک زندگی آن حضرت و تمامی انبیاء الهی، می‌تواند راه‌گشای مسیر امروز بشر به سوی کمال باشد.

رئیس‌جمهور افزود: همان‌گونه که اطلاع دارید، امروزه چالش‌های متعددی گریبان‌گیر جوامع بشری شده است که مهمترین آن لشکرکشی رژیم صهیونیستی اسرائیل به نوار غزه است. متأسفانه با عدم برخورد قاطعانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی با این اقدام از یک سو و حمایت دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از این رژیم از سوی دیگر، شاهد کشته شدن بیش از ۱۷ هزار انسان مظلوم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب اسرائیل در غزه هستیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: امیدوارم در آستانه سال جدید میلادی، شاهد اقدام فوری جامعه جهانی و تمامی انسان‌های پاک سیرت در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم و بتوانیم با تمسک و استعانت از آیین پر مهر انبیاء الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح (ع)، بر چالش‌های متعدد بشری فائق آمده و گام‌های موثری در مسیر رشد و اعتلای ملت‌هایمان برداریم. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب، شکوفایی و بهروزی پیروان حضرت مسیح (ع) و برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان را مسالت دارم.

پربیننده ترین خبرها