فرمانده آمریکایی: هیچ نشانی از پایان حملات یمنی‌ها وجود ندارد

فرمانده آمریکایی: هیچ نشانی از پایان حملات یمنی‌ها وجود ندارد
يکشنبه 10 دی 1402 - 01:33

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه گفت که هیچ نشانه‌ای از تصمیم حوثی‌های یمن (انصارالله) برای پایان دادن به حملات "بی‌پروا" به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ وجود ندارد.

العالم - آمریکا

به گزارش "آسوشیتد پرس"، برد کوپر در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری آمریکایی افزود: از زمان آغاز عملیات "پروسپریتی گاردین" در ۱۰ روز پیش، یک هزار و ۲۰۰ کشتی تجاری از منطقه دریای سرخ عبور کرده‌اند و هیچ کدام از آن‌ها مورد حمله پهپادی یا موشکی قرار نگرفته است.

او تاکید کرد که انتظار می‌رود کشورهای بیشتری به این عملیات بپیوندند.

کوپر افزود که ائتلاف نیروهای دریایی کشورها با کشتی‌های تجاری ارتباط مستقیم دارد تا به آن‌ها در خصوص «آمادگی و بهترین شیوه‌ها برای جلوگیری از مورد حمله واقع شدن» راهنمایی دهد.

در همین حال «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد: آبراه‌های بین المللی امن و باثبات است و صدها کشتی روزانه از دریای سرخ عبور می‌کنند.

وی افزود: سردرگمی برخی از کشورهایی که از سوی آمریکا ملزم به پیوستن به ائتلاف دریایی هستند ناشی از این باور است که این اقدام مشروعیت ندارد.

سخنگوی انصارالله یمن اضافه کرد : نیروی دریایی یمن روزانه با همه کشتی‌ها ارتباط برقرار می‌کند و آمریکا تلاش می‌کند تا برخی کشورها را تحریک کند تا برای حفاظت از اسرائیل وارد این ائتلاف شوند.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: ما با کشورهایی تماس داریم که تایید کرده‌اند که در دریا حضور ندارند و برخی کشورها نیز به ما اطلاع دادند که حضورشان در ائتلاف آمریکایی محدود به اعزام افسران است.

روز گذشته فرماندهان نیروهای مسلح و امنیتی یمن با برگزاری یک نشست فوق‌العاده مشترک به آمریکا نسبت به نظامی‌سازی دریای سرخ هشدار داده و بر آمادگی خود برای مقابله با دشمنان تاکید کردند.

حاضران در این نشست با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: آماده اجرای دستورات عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در آخرین سخنان وی هستیم. با هر طرفی که به فکر منصرف کردن جمهوری یمن از موضع قاطع و اصولی خود در قبال ظلم به ملت فلسطین باشد، مقابله خواهیم کرد.

در نشست سران نیروهای مسلح و امنیتی یمن همچنین تاکید شد: ما به آمریکا و شرکای آن نسبت به عواقب نظامی‌سازی دریای سرخ و آسیب رساندن به امنیت ناوبری بین‌المللی در خدمت منافع رژیم اسرائیل هشدار می‌دهیم.

سران نیروهای مسلح و امنیت یمن همچنین آمادگی رزمی یگان‌ها و تشکیلات مختلف زمینی، دریایی و هوایی ارتش این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها