کیم جونگ اون: اتحاد دوباره با کره جنوبی ممکن نیست

کیم جونگ اون: اتحاد دوباره با کره جنوبی ممکن نیست
يکشنبه 10 دی 1402 - 06:21

رهبر کره شمالی بامداد یکشنبه ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال آینده میلادی، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

العالم - آسیا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد یکشنبه طی سخنرانی در اختتامیه اجلاس عمومی پنج روزه کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور، دستور پرتاب سه ماهواره نظامی دیگر در سال ۲۰۲۴ را صادر کرد.

کیم ضمن تاکید بر لزوم تقویت قدرت نیروی دریایی، گفت که روابط پیونگ‌یانگ-سئول به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» وی در این‌باره توضیح داد: «ما باید به سرعت به یک بحران هسته‌ای احتمالی واکنش نشان دهیم و تمام ابزارهای فیزیکی از جمله نیروی هسته‌ای را بسیج کنیم تا آماده‌سازی برای رویداد بزرگ تحت کنترل خود در کره جنوبی را تسریع کنیم».

رهبر کره شمالی با بیان اینکه کره جنوبی را همتایی برای آشتی و اتحاد در نظر نخواهد گرفت، اظهار داشت: «سئول، کره شمالی را دشمن اصلی خود اعلام کرده است. حزب کارگر نیز به این نتیجه رسیده که اتحاد با کره جنوبی ممکن نیست».

کیم پیش از این نیز هشدار داده بود در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان انجام شود، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها