گزارش العالم؛

تهران میزبان همایشی درباره نقش فرماندهان پیروزی در تامین امنیت منطقه

دوشنبه 11 دی 1402 - 22:29

همایش «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی» با هدف تبیین نقش شهید «حاج قاسم سلیمانی» و همرزمش شهید «ابومهدی المهندس» در حمایت از امنیت و صلح در منطقه، در تهران برگزار شد.

العالم - ایران

همایشی بین‌المللی با عنوان «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی» با حضور اساتید و دانشجویان کشورهای اسلامی در ایران به منظور تبیین نقش شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حمایت از امنیت و صلح در منطقه و حفظ اصول و ارزش‌ها، در پایتخت ایران برگزار شد.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در مصاحبه با شبکه العالم گفت: «در انقلاب اسلامی، فلسطین یکی از مهمترین موضوعات است و در راس اولویت‌های این ملت قرار دارد. حاج قاسم نیز جزئی از این مکتب است و از این رو تلاش زیادی برای زنده نگه داشتن این موضوع انجام داد.»

شرکت کنندگان در این همایش تاکید کردند که مقاومت ادامه دارد و مکتب شهید سلیمانی جاودان خواهد ماند و با شلیک موشک، گلوله و خمپاره از بین نخواهد رفت؛ این مکتب به حمایت از مقاومت و آزادسازی سرزمین های غصب شده پایبند است.

اسراء عوده، یکی از شرکت‌کنندگان از لبنان به خبرنگار العالم گفت: « شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با عبور از مرزهای کشورها، ویژگی‌های تمدن اسلامی را در زمان ما مجسم کردند. این دو شهید به فکر مرزهای ترسیم شده میان کشورها نبودند، بلکه فقط به فکر کمک به امت اسلامی و محور مقاومت در سوریه، عراق، یمن و فلسطین بودند.

صادق محمد، دانشجوی لبنانی در ایران گفت: «ما با ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیستی که از تار عنکبوت ضعیفتر شده است، با حاج قاسم سلیمانی تجدید عهد می کنیم.»

حاضران در این همایش پیرامون موضوع فلسطین تاکید کردند که خشم مردم از هر فرقه و مذهبی که هستند، پاسخی طبیعی به کشتارهای غزه و رفتار دوگانه غرب در دفاع از حقوق بشر است.

شهید سلیمانی نماد مقاومت اسلامی و مبارزه با استکبار است.

پربیننده ترین خبرها