توانایی موشکی حماس، رهبران نظامی رژیم اسرائیل را غافلگیر کرد

توانایی موشکی حماس، رهبران نظامی رژیم اسرائیل را غافلگیر کرد
سه شنبه 12 دی 1402 - 10:39

مقامات ارشد ارتش رژیم اسرائیل گفتند که آنها معتقدند که حماس قادر خواهد بود تا دو یا سه سال آینده انبار موشک و توانایی پرتاب آنها را حفظ کند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مقامات نظامی نوشت: «حماس در 14 سال گذشته پیشرفت نظامی عظیمی داشته است.» آنها به وجود ذخایر بزرگ موشک‌های هدایت شونده در القسام اشاره کردند.

یوآو زیتون، خبرنگار نظامی این روزنامه گفت: «اسرائیل آماده‌سازی پناهگاه‌های مستحکم و موانع اضافی در امتداد مناطق مجاور غزه در شهرک‌ها را آغاز کرده است تا از این مناطق در برابر حملات موشکی محافظت کند.»

کانال 13 عبری اعلام کرد: «برآوردهای ارتش نشان می دهد که عملیات زمینی علیه غزه در کاهش شلیک موشک‌ها به سمت اسرائیل و به صفر رساندن آن موفق نخواهد بود».

یک افسر ارشد ارتش با اشاره به پرتاب موشک گفت: «ساکنان غزه می توانند صدای آژیر خطر و اعلام وضعیت قرمز را بشنوند.»

سخنگوی ارتش اشغالگر در آخرین ساعات سال گذشته 2023، مدعی موفقیت در کاهش توانایی گردان‌های قسام در شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شد، اما در ساعت 12 صبح اولین روز سال نو با موشک‌های مقاومت غافلگیر شد.

موشک‌باران سال نو برای محافل صهیونیستی شوک‌آور بود و روزنامه‌های عبری از شکست اطلاعاتی اسرائیل در شب سال نو خبر دادند.

وب‌سایت عبری «کد کد» با لحن کنایه‌آمیز گفت: «نمی توان واکنش ارتش به موشک‌هایی که امشب پرتاب شد را نادیده گرفت.»

این وب‌سایت با تمسخر بیانیه‌های نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر کاهش ۸۰ درصدی توان مقاومت برای پرتاب موشک، نوشت: «حماس پیروز شد و به ما نشان داد که توانایی‌اش در پرتاب موشک 80٪ کاهش یافته است.»

پربیننده ترین خبرها