حمایت های جهانی از مردم فلسطین ادامه دارد

حمایت های جهانی از مردم فلسطین ادامه دارد
سه شنبه 12 دی 1402 - 09:51

در نخستین روز از سال نوی میلادی (2024) مردم مناطق مختلف جهان از جمله ترکیه، عراق، پاکستان، آلمان و آمریکا در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و همبستگی خود را ملت ستمدیده فلسطین در غزه اعلام کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

باریکه غزه سال ۲۰۲۳ را با جنگی ویرانگر که از هفتم اکتبر آغاز شده بود، به پایان رساند که شمار قربانیان آن تا روز یکشنبه ۳۱ دسامبر، ۲۱ هزار و ۸۲۲ شهید اعلام شده که اغلب آن‌ها زن و کودک هستند.

در بحبوحه جشن‌های سال نوی میلادی، طرفداران فلسطین در چندین شهر دنیا به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم اسرائیل شعار دادند.

شهر «نیویورک» آمریکا روز دوشنبه شاهد تظاهراتی علیه تجاوزگری رژیم اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین بود.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که هزاران نفر در این شهر راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس شدند و شعارهایی با مضامین «آزادی فلسطین» سر دادند.

هواداران فلسطین در شهر «بوستون» در آمریکا نیز روز دوشنبه راهپیمایی کردند و خواستار آتش بس شدند. حاضران در این تظاهرات پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

در شهر«برلین» در آلمان هم شماری از هواداران فلسطین تظاهرات ضد اسرائیلی برپا کردند.

هزاران نفر نیز در شهر «استانبول» ترکیه روز دوشنبه علیه سیاست های جنگ طلبانه رژیم اسرائیل تظاهرات کردند و معترضان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ترکیه و فلسطین شعار «اسرائیل قاتل است» سر دادند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بارها رژیم اشغالگر اسرائیل را به خاطر حمله به غیر نظامیان در غزه آماج حملات لفظی خود قرار داده است.

اردوغان اخیرا گفته بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل هیچ تفاوتی با «آدولف هیتلر» ندارد.

در عراق نیز در اقدامی نمادین ، درخت کریسمس با پرچم‌های فلسطین و اجساد نمادین در کفن‌ تشییع جنازه شد.

بسیاری از مسیحیان عراق جشن‌های امسال را در همبستگی با غزه لغو کرده‌ و تصمیم گرفتند جشن‌های خود را به دعا و مناسک محدود کنند.

«احمد علی» یکی از ساکنان بغداد، گفت: «امیدواریم سال ۲۰۲۴، سالی خوب، همراه با رفاه و شادی باشد.»

در پاکستان هم دولت در همبستگی با فلسطینی‌ها جشن‌های شب سال نوی میلادی ممنوع اعلام شد. در «اسلام آباد» پایتخت این کشور، معترضان با شعار «فلسطین باید آزاد شود» تجمع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی باریکه غزه را بمباران کرد.

با گذشت حدود 3 ماه از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی برای جبران شکست ترمیم ناپذیر خود همچنان مناطق مختلف باریکه غزه از جمله مناطق مسکونی و درمانی را بمباران می کند.

پربیننده ترین خبرها