در چهارمین سالگرد شهادت «فرماندهان پیروزی»:

سید حسن نصرالله: جنایت ترور صالح العاروری بدون پاسخ نخواهد ماند

سید حسن نصرالله: جنایت ترور صالح العاروری بدون پاسخ نخواهد ماند
چهارشنبه 13 دی 1402 - 20:00

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ترور شیخ صالح العاروری جنایتی خطرناک است که بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود و میدان جنگ این امر را ثابت خواهد کرد.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس(فرماندهان پیروزی) گفت: بار دیگر شهادت دو فرمانده بزرگ سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

شهدای انفجار امروز کرمان در همان راهی که سردار سلیمانی رفت به شهادت رسیدند

وی گفت: به خانواده‌های قربانیانی که در کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت عرض می نمایم؛ آنان در همان مسیری به شهادت رسیدند که شهید سلیمانی در آن قدم نهاده بود.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: شهادت سردار رضی موسوی را تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم، آن شهید فرمانده و مجاهد که بیش از سی سال او را می شناختیم و همواره می‌گفت که خدمتگزار مقاومت است.

وی افزود: شهادت شیخ صالح العاروری و همراهانش که دیشب در حمله صهیونیستی در ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند را تبریک و تسلیت عرض می نماییم.شیخ صالح جوانی و عمرش را در مسیر جهاد و مقاومت و نبرد صرف کرد و عاقبت به‌خیر شد.

حاج قاسم زمینه‌ساز همکاری مستقیم گروه‌های مقاومت بود

سید حسن نصرالله گفت: حاج قاسم شخصیت محوری بود که میان جنبشهای محور مقاومت هماهنگی، هم افزایی و ارتباط ایجاد کرد و می کوشید روابطی مستقیم میان جنبش های مقاومت از طریق همکاری، هماهنگی، تبادل تجربیات، هم اندیشی و ترسیم دیدگاه راهبردی واحد برای آینده منطقه وجود داشته باشئد.

وی افزود: در محور مقاومت هیچ طرفی نظراتش را بر طرف دیگر تحمیل نمی‌کند و ما به نصایح گوش فرا می‌دهیم و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنیم که در طوفان الاقصی شاهد آن بودیم.محور مقاومت مبتنی بر دیدگاه راهبردی و اهداف شفاف است و هر یک از گروه‌ها و کشورهای این مقاومت به طور مستقل عمل می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: این رشادتها، ابداعات و دستاوردهای میدانی در نوار غزه نتیجه دو دهه فعالیت گروه‌های فلسطینی، حاج قاسم و برادرانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

طوفان الاقصی و پیامدهای آن ضربه کمرشکنی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل وارد کرد

سید حسن نصرالله گفت: رویدادهای سه ماه اخیر ضربه‌ای سهمگین به روند عادی‌سازی بود.رژیم صهیونیستی قطعنامه‌های بین‌المللی را محترم نمی‌شمارد و تمام قوانین بین‌المللی را به ویژه در دو ماه اخیر نقض کرده است.توان بازدارندگی دشمن صهیونیستی پس از طوفان الاقصی از هم پاشید.

وی افزود: دشمن هرگز نتوانست مانع مقاومت لبنان شود و امروز این مقاومت شجاع‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگر برای رویارویی با دشمن است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: رژیم صهیونیستی نتوانست در غزه پیروز شود و کسی در رژیم وجود ندارد که بتواند ادعا کند که این رژیم پیروزی حتی ظاهری به دست آورده است به ویژه که نیروی هوایی رژیم در زمینه یکسره کردن کار نبرد غزه با شکست مواجه شده است.

سید نصرالله تاکید کرد: از مهمترین نتایج طوفان الاقصی، احیای آرمان فلسطین است که نزدیک بود به فراموشی سپرده شود و ناامید شدن دشمن نسبت به عدول مردم فلسطین از آرمان‌شان بود و همزمان سطح تایید مردم فلسطین و امت اسلامی از مقاومت افزایش یافت.

مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی آغاز شده است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آن چه در طوفان الاقصی و پس از آن روی داد باعث تضعیف رژیم صهیونیستی و قرار دادن آن در مسیر زوال شد و انشاءالله ما شاهد نابودی رژیم خواهیم بود و هیچ طرفی نمی تواند رژثیم صهیونیستی را از این نابودی در امان نگه دارد.

وی افزود: طوفان الاقصی و رویدادهای جبهه‌های جنگ نظریه «پناهگاه امن »که بر اساس آن مهاجرت به فلسطین اشغالی صورت می‌گرفت را با شکست مواجه کرد و اینک مهاجرت معکوس شروع شد و صدها هزار نفر این رژیم را ترک کردند.

جنایت ترور صالح العاروری بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند

مهمترین پیام مقاومت وقتی که جبهه جنگ را گشود آن است که مقاومت جسور است، از کسی نمی‌هراسد و هیچ طرفی نمی تواند جلویش را بگیرد. اگر دشمن به جنگ علیه لبنان بیندیشد بداند که نبرد ما با آن نامحدود خواهد بود. کسی که به جنگ با ما بیندیشد پشیمان خواهد شد چرا که جنگ با ما بسیار بسیار برایش پرهزینه خواهد بود. ترور شیخ صالح العاروری جنایتی خطرناک است که بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود. این گذر روزها و شب‌ها و میدان جنگ است که این را ثابت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها