رد پای رژیم صهیونیستی پشت انفجارهای کرمان

رد پای رژیم صهیونیستی پشت انفجارهای کرمان
چهارشنبه 13 دی 1402 - 23:26

خبر: امروز، چهارشنبه دو انفجار تروریستی در جاده منتهی به مزار شهید حاج قاسم سلمانی در شهر کرمان، واقع در جنوب غربی ایران به‌وقوع پیوست که به شهادت ۱۰۳ نفر و زخمی شدن ۱۸۸ تن دیگر منجر شد.

تحلیل:

- به نظر می‌رسد پشت دو انفجار تروریستی، که امروز همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرمانده پیروزی بر تروریسم، جان زائران بی‌گناه را گرفت طرف‌هایی قرار دارند که درصدد انتقام از شخصیتی هستند که بانی اصلی تشکیل محور مقاومتی بوده که رژیم اشغالگر را خوار و ذلیل کرد. در سایه مکتب او بود که باعث شد مبارزان فلسطینی دست به عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اسرائیل بزنند و این رژیم را از سه ماه پیش وارد جنگی فرسایشی کنند که هیچ دستاوردی برایش نداشته و نتوانسته است هیچ‌یک از اهدافش را محقق کند.

- به نظر می‌رسد ائتلاف شرور آمریکایی - صهیونیستی همچنان درصدد زهر چشم گرفتن از ایران هستند به این دلیل که مرد قدرتمند این کشور، سردار سلیمانی پشت تشکیل محوری بوده که طرح‌های این ائتلاف شرور به‌ویژه درباره قضیه فلسطین را بر هم زده است؛ طرحهایی که تلاش داشت از طریق عادی‌سازی و تحمیل رژیم اسرائیل به عنوان همپیمانی برای کشورهای منطقه، قضیه فلسطین را به حاشیه براند و لذا به این منظور، تمام امکانات خود و برخی کشورهای منطقه را به‌کار گرفت که مزدورانی را در داخل ایران، که از تکفیری‌ها، منافقین و جدایی‌طلب‌ها هستند جذب، و آنها را برای اجرای عملیات انتقام‌جویانه به خدمت بگیرد. با این اوصاف می‌توان حادثه تروریستی امروز در کرمان را که قربانیان آن غیرنظامیان بی‌گناه بوده‌اند را بخشی از طرح‌های شوم این ائتلاف عنوان کرد.

- حقانیت اظهارات شهید سلیمانی، که بارها تأکید می‌کرد داعشی‌ها و گروه‌های تروریستی هیچ پیوندی با اسلام ندارد و صرفا ابزاری برای ائتلاف آمریکایی- صهیونیستی برای ایجاد فتنه و هرج و مرج در کشورهای اسلامی هستند به‌خصوص طی سه ماه اخیر ثابت شد؛ چرا که طی سه ماه اخیر از جنگ غزه، هیچ‌یک از میان صدها هزار تکفیری که سوریه را ویران کردند و حمام خون در عراق به راه انداختند و مساجد را در افغانستان و پاکستان بر سر نمازگزاران ویران کردند، حتی یک قدم به سمت یاری قدس، مسجدالاقصی و قضیه فلسطین برنداشته اند بلکه می‌بینیم که این گروهک‌ها به شکل فعالی همچنان در سوریه و مناطقی در عراق و یمن فعال هستند و حادثه تروریستی امروز در ایران نیز توسط همین عناصر شرور انحام شد تا روحیه‌شان را که هر روز در معرض ضربات دردناک مردان مقاومت در غزه، کرانه باختری، عراق، سوریه و یمن قرار دارند تقویت کنند.

- عجیب نیست که در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی- سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس- منطقه شاهد انفجارها و ترورهایی باشد که پشت‌شان ائتلاف شر آمریکایی- صهیونیستی و مزدوران تکفیری و جدایی‌طلبشان قرار دارند از جمله ترور فرمانده شهید سیدرضی موسوی در سوریه، فرمانده شهید صالح العاروری در بیروت و بیش از ۲۸۰ شهید و زخمی در کرمان. این حجم از جنایات موید این واقعیت است که نبرد میان محور مقاومت و محور آمریکایی- صهیونیستی تا بیرون راندن آمریکا از منطقه و دفن "اسطوره ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل " ادامه خواهد یافت.

- این دو انفجار تروریستی، که امروز رهروان مکتب سلیمانی را هدف قرار داد رد پای رژیم اسرائیل را را در خود دارد که تمام ابزار و توان خود را برای اهداف کثیفش، از جمله کشتار کودکان و غیرنظامیان بی‌‌گناه به‌کار می‌گیرد تا بر شکست و ناکامی خود در غزه سرپوش بگذارد.

پربیننده ترین خبرها