نشست اضطراری شورای امنیت ملی عراق به ریاست السودانی

نشست اضطراری شورای امنیت ملی عراق به ریاست السودانی
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 14:38

در پی حمله تروریستی امروز به مقر الحشد الشعبی در بغداد، شورای امنیت ملی عراق نشستی اضطراری به ریاست نخست‌وزیر این کشور برگزاری می‌کند.

العالم - عراق

در پی حمله پهپادی امروز پنجشنبه (۴ ژانویه) به یکی از مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق در شرق بغداد، رسانه‌های عراقی از نشست اضطراری شورای امنیت ملی عراق به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح خبر دادند.

منابع آگاه امروز اعلام کردند که در حمله پهپادی امروز به مقر تیپ ۱۲ الحشد الشعبی در شهر بغداد، دو فرمانده این سازمان از جنبش النجباء عراق به شهادت رسیدند و شش نفر مجروح شدند.

یک منبع پلیس عراق به خبرگزاری رویترز گفت که در این انفجار دو نفر به شهادت رسیده و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند. یک منبع الحشد الشعبی نیز در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، گفت که به احتمال زیاد آمریکا عامل این حمله است.

جنبش نجباء نیز تایید کرد که در این حمله «الحاج ابو تقوی السعیدی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیارش شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابو تقوی به محض اینکه به مقر مذکور رسیده هدف قرار گرفته است. چهار موشک از پهپاد مهاجم شلیک شده که یکی از آن‌ها به خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز شمار شهدا را تا چهار تن اعلام کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها