حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید صالح العاروری در بیروت+ویدئو

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 18:14

مراسم تشییع پیکر صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و یاران شهیدش با حضور گسترده مردمی برگزار شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

مراسم تشییع پیکر شهید صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و عزام الاقرع فرمانده گردان‌های القسام و محمد الریس از اعضای این جنبش که در عملیات ترور رژیم صهیونیستی در بیروت به شهادت رسیدند، از مسجد امام علی(ع) در جاده الجدیده ـ بیروت به سمت مقبره الشهدا در اردوگاه شاتیلا آغاز شد. تشییع کنندگان شعارهایی در حمایت از مقاومت و جنبش حماس سر دادند.

نماز میت بر پیکر شیخ صالح العاروری و یاران شهیدش در مسجد امام علی(ع) در بیروت اقامه شد.

در این مراسم زاهر جبارین از رهبران حماس سخنرانی کرد.

شیخ صالح العاروری در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید. در این حادثه تروریستی سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان گردانهای قسام شهید شدند. این حادثه به زخمی شدن شماری از همراهان العاروری منجر شد.

هنیه: فعال شدن مقاومت در کرانه باختری در نتیجه تلاش‌های شهید العاروری بود

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به مراسم تشییع شهید العاروری گفت: کرانه باختری با چالش های متعددی مواجه است و شهید العاروری توانست مقاومت در آن را از سر گیرد، عملیات ترور شهید العاروری در بیروت نشانه اندیشه خونین دشمن صهیونیستی است.

وی افزود: سیاست دشمن صهیونیستی در زمینه ترور حتی رهبران مقاومت اسلامی لبنان مانند سید عباس موسوی را شامل شده است، جنایت ترور العاروری مانند جنایت صبرا و شتیلا گواهی بر خونخواری دشمن صهیونیستی است، دشمن از مایوس کردن مردم از مقاومت از طریق ترور ناامید شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها